به گزارش خبرنگار مهر، علی آشتاب امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور در لرستان، اظهار داشت: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آنها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گیرد.

وی، افزود: برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور در سال ۹۸، کمیته بدوی بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور با تشکیل ۳۶ نشست و کمیته تجدید نظر مربوطه با تشکیل ۱۳ نشست نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور اقدام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، ادامه داد: از تعداد ۲ هزار و ۳۴۸ درخواست که در کمیته بدوی و تجدید نظر مطرح شده، هزار و ۷۸۳ درخواست مورد تأیید قرار گرفت و برای اقدام‌های بعدی به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شد.

آشتاب، گفت: بنا بر قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آنها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

وی، افزود: ایمنی و بهداشت کار کارگاه‌های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره‌ای و زمان بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد و موارد لازم تذکر داده می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، اظهار کرد: کارفرمایان کارگاه‌های مختلف مکلف و موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه‌های مرتبط هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.