علی آشتاب روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از تعداد ۲ هزار و ۳۴۸ درخواست مطرح شده در کمیته بدوی و تجدید نظر، یک هزار و ۷۸۳ درخواست مورد تایید قرار گرفت و برای اقدام های بعدی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شد.

وی اظهار داشت: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آنها در کمیته های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور در سال ۹۸، کمیته بدوی بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور با تشکیل ۳۶ نشست و کمیته تجدید نظر مربوطه با ۱۳ جلسه نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور اقدام کرد. 

آشتاب گفت: بنا برقانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده ی این مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آنها وارد شود می توانند تقاضای بازنشستگی دهند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: ایمنی و بهداشت کار کارگاه های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره ای و زمان بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد و موارد لازم تذکر داده می شود بنابراین کارفرمایان کارگاه های مختلف مکلف و موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آیین نامه های مرتبط هستند.

مشخصات ۱۲۵ هزارکارگر بیمه شده در لرستان ثبت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.