افشین ترکارانی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زنان و خانواده در سالن جلسات فرمانداری اظهار داشت: با شروع بحران کرونا در شهرستان و تشکیل قرارگاه خدمت رسانی شهید سلیمانی، تیم های حمایت معنوی قرارگاه تشکیل و با حضور روحانیون از خانواده های فوت شدگان سرکشی و دلجویی می کردند که تاثیرات روانی بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از بیماری داشت. 

وی با تاکید بر انجام برنامه های مشاوره ای روانشناسی توسط کارشناسان بهزیستی و شبکه بهداشت عنوان کرد: در راستای حمایت از بانوان سرپرست خانوار و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از کرونا، باید این قشر شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند. 

ترکارانی با اشاره به لزوم حمایت از معتادان بهبود یافته گفت: باید نهایت تلاش خود را به کار گیریم که آسیب های اجتماعی ناشی از بیماری کرونا در شهرستان به حداقل برسد.

معاون سیاسی فرمانداری سلسله افزود: در ادارات شهرستان نباید به بهانه بیماری کرونا حقوق شهروندی تضییع شود بلکه ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی مربوطه، به گونه ای رفتار کنند که ارباب رجوع تکریم و حقوق شهروندی ضایع نشود.

وی با اشاره به بانوان شاغل در ادارات، ادامه داد: در راستای تکریم بانوان، بانوانی که فرزند کوچک داشته و یا باردار هستند تا سفید شدن وضعیت باید از مزایای دورکاری استفاده کنند و این رویه در ادارات فعلا ادامه داشته باشد.

ترکارانی همچنین گفت: باید تیم های بازرسی مشترک ادارات صنعت و معدن، شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی به صورت مرتب بازار را مورد پایش قرار دهند و با فروشندگانی که پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند برخورد نمایند. 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز با اشاره به بیماری کرونا اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا ارزش سلامت را بیش از گذشته برای همه ما نمایان کرد.

دکتر حمزه حسنی گفت: اگر وضعیت به همین منوال ادامه داشته و مردم شهرستان پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند می توانیم تا پایان اردیبهشت در سلسله اعلام وضعیت سفید کنیم. 

وی با اشاره به کاهش یافتن شمار مبتلایان به کرونا در شهرستان افزود: اکنون که وضعیت قدری مناسب تر شده می توانیم بیماریابی بهتری کرده و در سطح ادارات و در میان مردم، مبتلایان را برای درمان و خدمات بهتر و قطع زنجیره های ارتباطی شناسایی کنیم. 

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۰۱۶۵۰در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۶۴۱۸ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.