به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامحسین مهماندوست روز شنبه درشورای ثبت وقایع حیاتی گنبدکاووس افزود: از آغاز طرح صدور کارت ملی هوشمند تاکنون 191 هزارو 200 نفر درخواست داده اند.
وی با بیان این که کارت هوشمند ملی 183 هزار نفر از واجدین شرایط در شهرستان به آنان تحویل شد، اضافه کرد: مهلت اعتبار کارت های ملی قدیمی امسال پایان می یابد و افراد باقی مانده می بایست نسبت به ارائه درخواست دریافت کارت هوشمند ملی با شتاب بیشتری اقدام نمایند.
مهماندوست با اشاره به ثبت 401 فقره طلاق در گنبدکاووس طی هشت ماه گذشته نیز از کاهش 6،3 درصدی آمار این واقعه سبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و تصریح کرد: از طلاق های ثبت شده 304 مورد در مناطق شهری و 97 فقره در مناطق روستایی بوده است.
وی از ثبت 2هزار و 140 مورد ازدواج نیز دراین مدت خبر داد و گفت: ازدواج در این شهرستان امسال پنج درصد کاهش یافته است.
به گفته وی، امسال یکهزار و 188جشن ازدواج در روستاها و 952 مورد در مناطق شهری گنبدکاووس برگزار شده است.
وی آمار ولادت طی هشت ماه گذشته در گنبدکاووس را پنج هزار و 627 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد شامل 2هزار و 845 نوزاد پسر و 2 هزار و 782 مورد نوزاد دختر بود.
مهماندوست اضافه کرد که امسال تولد نوزادان در شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 6،6 درصدی دارد.
وی همچنین گفت: در هشت ماه گذشته یکهزار و 32 نفر شامل 60 مرد و 472 زن در شهرستان فوت کردند که افزایش 6 درصدی نسبت به سال قبل داشته است.
وی به در پیش بودن سوم دی یکصدمین سالروز تاسیس ثبت احوال اشاره کرد و افزود: مسوولیت این نهاد انجام ماموریت های محوله بویژه مباحث هویتی افراد و تهیه آمار جمعیتی بوده و حساس است.
به گزارش ایرنا، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه گنبدکاووس نیز با قدردانی خدمات ثبت احوال و همکاری دیگر ادارات و نهادها، گفت: در سایه این همکاری ها، هم اکنون 100 درصد وقایع حیاتی شهرستان بویژه ولادت و وفات در مهلت قانونی ثبت می شود.
فرهاد شیبک با نگران کننده دانستن کاهش آمار ازدواج و نیز افزایش برخی آسیب های اجتماعی در جامعه و این شهرستان، بر لزوم بررسی علمی و پژوهشی دلائل این وقایع از سوی مراکز آموزش عالی تاکید کرد.
وی افزود: ازدواج اتباع بیگانه با اتباع ایرانی یکی از این آسیب ها است که باید به خانواده ها نسبت به پیامدهای این نوع ازدواج ها آگاهی بخشی شود.
شهرستان گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.