ناهید پرویزپور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سند سال گذشته با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری رونمایی شده و دستگاه ها موظف هستند مفاد تدوین شده آن را در اجرای برنامه های اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی خود اعمال کنند.

وی اظهار داشت: این سند با چهار هدف عمده و با توجه به داده های مختلف و متنوع از زنان استان و  مورد توجه ویژه دولت قرار دارد تا عدالت جنسیتی در تمامی امور بر مبنای فرامین دینی محقق شود.

وی گفت: بهداشت و سلامت روحی و جسمی، تحکیم بنیاد خانواده، افزایش مشارکت های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و توانمندسازی زنان در راستای رسیدن به توسعه پایدار چهار هدف عمده سند ارتقای وضعیت زنان لرستانی است.

پرویزپور ادامه داد: سند زنان به تمامی دستگاهها ابلاغ و امسال وارد فاز اجرایی شده به این معنا که ادارات باید افزایش مشارکت زنان در حوزه های مختلف متناسب با شرح وظایف مشخص شده در این سند را در ستور کار داشته باشند تا بتوان عدالت را در زمینه های مختلف مربوط به حضور زنان در جامعه محقق کرد.

وی اظهار داشت: توانمندسازی بانوان در تمامی حوزه‌ها از برنامه‌های مهم دولت تدبیر و امید است و  زنان لرستانی ثابت کرده اند در بخش های مختلف تاثیر گذار و اثر بخش هستندبنابراین باتوجه به ضرورت اجرای سند، می توان از این ظرفیت ها در راستای توسعه استان و ارتقای وضعیت زنان استفاده کرد.

وی بیشترین دغدغه بانوان را در حوزه اقتصاد دانست و اظهار داشت: سال گذشته اقدامات مطلوبی در خصوص کارگاههای مهارت‌آموزی این قشر اجرایی شده  و امسال نیز برنامه‌های خوبی برای تقویت مشارکت و توسعه حوزه زنان و خانواده در دست  اجرا است.

حدود نیمی از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری لرستان را زنان تشکیل می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.