ابراهیم صادقی فر عصر پنجشنبه در مراسم افتتاحیه نخستین استارتاپ‌ویکند بانوان گلستان اظهار داشت: حوزه صنایع خلاق همچنین می تواند پیشران توسعه در کشور باشد که برای رسیدن به این هدف کارگروه صنایع خلاق در وزارت تعاون پایه گذاری شد. 

وی با بیان این که استارتاپ ها حوزه صنایع خلاق به شمار می روند و با فرهنگ جامعه ارتباط دارد، بیان کرد: سرمایه روی این حوزه کمک خوبی برای گذر از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.

وی همچنین به سرمایه گذاری گلستان در استفاده از ظرفیت بانوان در توسعه استان اشاره کرد و گفت: امسال ۳۳۰ میلیارد ریال وام در راستای اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی با ایجاد ۳ هزار و ۷۰۰ شغل و چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال وام اشتغال روستایی برای ایجاد  ۵ هزار و ۲۰۰ شغل پرداخت شد که به ترتیب ۸۰ و ۵۰ درصد شغل ایجاد شده از آن بانوان بودند.

وی از مسوولان اقتصادی گلستان خواست بیش از گذشته در حوزه کار آفرینی در توسعه بنگاه های زودبازده سرمایه گذاری کنند.

مهدی غفاری رییس پارک  علم و فناوری گلستان هم در این مراسم سرمایه گذاری در حوزه استارتاپ ها را در این استان ظرفیتی نو برای توسعه دانست و گفت: این پارک آمادگی دارد از طرح های استارتاپ به صورت همه جانبه حمایت کند.

استارتاپ ویکند بانوان گلستان با مشارکت ۸۲ نفر به مدت سه روز در گرگان آغاز شد.

صنایع خلاق، هنر، صنایع دستی و کالاهای فرهنگی، کسب‌ و کارهای الکترونیکی، سلامت و زنان، صنایع غذایی، معماری و دکوراسیون، کسب‌ و کارهای خانگی، مادر و کودک، گردشگری، تشریفات و پذیرایی، مدیریت خانه و خانه‌داری، مد و لباس و گیاهان دارویی و طب سنتی از مهم‌ترین محورهای ارائه ایده‌ها در این رویداد سه روزه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.