به گزارش خبرنگار ایرنا ، سمیه قاسمی طوسی روز یکشنبه در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان مازندران در ساری ، حذف سهم اعتبارات هزینه ای را بر عملکرد بخش بانوان اثرگذار دانست.
وی با بیان اینکه چهار طرح در کارگروه مطرح و معرفی شد ، گفت : یکی از طرح هایی که سال گذشته اجرا کردیم طرح مهارت زندگی ایرانی اسلامی به دانش آموزان سراسر مازندران بود که 70 مشاور به عنوان تسهیل گر در این طرح به ما کمک کردند.
قاسمی طوسی افزود : طرح دیگری که اجرا کردیم درباره اشتغال زنان و تولید محصول کشاورزی سالم بود و در این طرح 120 تسهیل گر را به کار گرفتیم.
قاسمی با بیان اینکه تولید کیف پارچه ای توسط زنان سرپرست خانوار طرح دیگری است که اداره کل بانوان و خانواده استانداری مازندران اجرا کرد، ادامه داد: در این طرح 30 نفر مشغول به کار شدند.
وی با اشاره به اینکه افراد متقاضی اشتغال در شهرهای ساری، بابل و گلوگاه احصا شد، خاطرنشان کرد: 120 نفر در گروه نخست انتخاب شدند و شرایط ایجاد شغل برای این افراد ارائه شد تا افرادی که توانایی ایجاد اشتغال دارند بتوانند در این زمینه ورود کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: حفظ محیط زیست، توجه به تشکل هایی که در زمینه توانمندسازی بانوان قدم برمی دارند و توانمندسازی بانوان از اولویت های ما در اجرای طرح های اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران بود.
قاسمی با بیان اینکه بانوان از توانمندی های متعددی برخوردارند اما محلی برای عرضه این توانمندی ها وجود ندارد، افزود: از سوی دانشگاه علمی کاربردی استان، طرحی برای کسب و کارهای نوآورانه در خانه برای بانوان ارائه شده است.
وی ادامه داد: از این طرح به دلیل اینکه در خانه اجرا می شود و بانوان می توانند در محیط خانه و در کنار خانواده، مشغول به کار شوند استقبال کردیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران تصریح کرد: طرح 'باران' در مناطقی که درگیر سیل اخیر بودند اجرا می شود.
9927/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.