علی آشتاب در گفت و گو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع استان لرستان، اظهار داشت: در پی شیوع این بیماری برخی از افراد شغل خود را از دست داده اند و یا بیکار شده اند.

۸ هزار نفر مشمول بیمه بیکاری در لرستان شدند

وی با اشاره به پیش بینی سامانه برای ثبت نام افرادی که شغل خود را از دست داده اند، گفت: این سامانه برای پرداخت بیمه بیکاری به این افراد راه اندازی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه ۱۳ هزار نفر در استان در این سامانه ثبت نام کرده اند، گفت: از این تعداد تا کنون هشت هزار و ۲۳۷ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری در لرستان شده اند.

آشتاب با تاکید بر اینکه پرداخت بیمه بیکاری به این هشت هزار و ۲۳۷ نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان تأمین اجتماعی تأیید شده است، تصریح کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته مصوب شده که به این تعداد سه ماه بیمه بیکاری پرداخت شود.

وقوع ۲۴۱ حادثه ناشی از کار در لرستان

وی با اشاره به پرداخت بیمه بیکاری ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت به این افراد، بیان داشت: بر اساس نرخ مصوب، یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان که معادل حقوق پایه سال ۹۹ بوده به این این افراد بیکار شده پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، گفت: مشاغلی مانند رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز گردشگری و… بیشترین درصد بیکاری را در پی شیوع ویروس کرونا داشته اند.

آشتاب در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث ناشی از کار در لرستان اشاره کرد و گفت: میزان حوادث ناشی از کار در لرستان طی سال گذشته نیست به سال ۹۷، ۱۳ درصد کاهش یافته است.

وی، عنوان کرد: تعداد حوادث ناشی از کار در لرستان طی سال ۹۷، ۲۷۶ مورد بوده که این عدد در سال گذشته به ۲۴۱ مورد کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، از انجام ۱۱ هزار و ۸۰ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی لرستان طی سال گذشته خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.