مهراله رخشانی مهر روز شنبه نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان که از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد، اظهار داشت: سال ۹۸ سال ویژه‌ای برای لرستان بود چراکه سیل بسیاری از مسیولیت‌ها را افزایش داد اما افتتاح به موقع مدارس از اقدامات مهم بود.

وی گفت: اعتبارات اختصاص یافته به لرستان در سال گذشته با رشد ۲۷۲ درصدی نسبت به سال ۹۶ به بیش از ۹۰ میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به اینکه استانداردسازی مدارس از اولویت‌های کاری سازمان نوسازی مدارس می‌باشد افزود: اعتبارات استانداردسازی لرستان در سال ۹۶ حدود ۷.۶ میلیارد تومان بود درسال ۹۷ به ۱۳ میلیارد تومان و در سال گذشته به بیش از ۳۷ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و در اختیار همکاران قرار گرفت.

رخشانی مهر با بیان اینکه در سال ۹۸ بطور خاص و ویژه مشارکت خیرین را شاهد بودیم ادامه داد: ۲۱۰ میلیارد تومان برای استان های لرستان خوزستان و گلستان توسط خیرین مدرسه ساز جمع آوری شد که تنها برای لرستان ۹۷ میلیارد تومان جمع آوری شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۹۷ میلیارد تومان پروژه توسط خیرین در لرستان اهدا شد.

وی گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر مدارس آسیب دیده اختصاص یافت که ۶۰ میلیارد تومان آن به لرستان اختصاص یافت.

وی بیان کرد: نگاه وزارتخانه بر تقویت هنرستان ها و بخش مهارت آموزی است و بسته‌هایی در حال تصویب است و در قالب آن طرح هر دانش‌آموز یک مهارت تا پایان‌ سال اجرا خواهد شد.

وی افزود: کمبودها وجود دارد که در این راستا ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات هنرستان ها در سراسر کشور درنظر گرفته شده که امیدواریم بسیاری از مشکلات برطرف شود.

وی افزود: سرانه فضای آموزشی ۵.۳۳ مترمربع است که ۱۰ استان زیر خط میانگین سرانه فضای آموزش قرار دارند اما لرستان بالاتر از این میزان است.

رخشانی مهر اظهار کرد: در هیچکدام از استان‌های کشور مدرسه خشت و گلی نداریم و در سال ۹۷ بیش از یکهزار کلاس خشت و گل جمع آوری شده است.

وی اضافه کرد: تکمیل پروژه های نیمه تمام در دستور کار قرار دارد که از محل اعتبارات استانی ۵۱ میلیارد تومان به لرستان مصوب شده که ۸.۴ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: تعهد خیرین مدرسه ساز در سال گذشته یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود همچنین سه هزار و ۲۵۹ میلیارد تومان اعتبار مصوب پروژه های مشارکتی در دست اقدام می‌باشد.

وی گفت: سامانه استقرار نظام مکان یابی در اواخر اردیبهشت رونمایی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.