محمد فیضیان روز پنجشنبه به رسانه ها اعلام کرد: بر اساس ارزیابی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ، مجله «پژوهش‌های ژنتیک گیاهی» دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی با کسب ضریب تأثیر ۰/۴۵۸ توانسته است رتبه کیفی «Q۱» را در زمینه علوم کشاورزی و زیست شناختی کسب کند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر سه شماره از Journal of Animal Diversity  منتشر شده است و شماره نخست مجله  (Matical Analysis and Convex Optimizationathem  (MACO نیز در حال انتشار است که پس از کسب امتیازات لازم، برای نمایه‌سازی آن‌ها در پایگاه‌های معتبر اقدام خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان گفت: تاکنون  ۳۳۴ مقاله ساینس، ۳۹۳ مورد مقالات اسکوپوس و۳۰۲  مقاله آی اس ای در دانشگاه لرستان نوشته شده است.

محمد فیضیان با اشاره به فرصت های مطالعاتی اساتید دانشگاه و فعالیت شرکت های دانش بنیان در این دانشگاه بیان کرد: با توجه به رسالت دانشگاه های کشور برای تبدیل علم به ثروت و کار آفرینی دانشجویان در سالجاری مجوز مرکز نوآوری دانشگاه لرستان صادر و این مرکز با فعالیت هفت تیم تحقیقاتی فعال شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت های پژوهشی نیازمند همراهی مردم و دانشجویان، اعضای هیات علمی و  محققان و افراد کارآفرینی است، ادامه داد: این فعالیت ها بصورت تیم های مشخص و با حضور یک سرگروه اجرا می شوند.

دانشگاه لرستان بعنوان دانشگاه مادر این استان در ۱۹۴ رشته تحصیلی دانشجو  می پذیرد و هم اکنون در این دانشگاه هشت هزار و ۴۶۹ دانشجو مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۱۵۵ نفر دانشجوی خارجی ، ۷۷۰ دانشجو در مقطع دکترای تخصصی و ۱۴۱ نفر در مقطع دکترای حرفه ای تحصیل می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.