نیما نادری روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پژوهشگاه مواد و انرژی ایران بنا برگزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (Islamic World Science Citation Center)، موفق به کسب رتبه دوم در بین 26 پژوهشگاه و مؤسسه پژوهشی جهان اسلام شد.
وی افزود: در این رتبه بندی پژوهشگاه دانش های بنیادی، پژوهشگاه مواد و انرژی و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری ایران به ترتیب موفق به کسب رتبه های اول تا سوم در وجهه بین المللی شدند.
وی اظهار داشت: میزان تعاملات بین المللی شامل قراردادهای بین المللی، تفاهم نامه، فرصت مطالعاتی استاد و دانشجو، مبادله استاد و دانشجو با دانشگاه های خارجی، میزان مشارکت بین المللی موسسه در تولید مقالات، برگزاری کنفرانس ها و همایش های بین المللی، نسبت دانشجویان بین المللی به کل دانشجویان و نسبت اعضای هیأت علمی دارای مدرک دکتری خارجی به کل اعضای هیأت علمی، از شاخص های پایگاه ISC در وجهه بین المللی می باشد.
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یک سامانه اطلاع رسانی علمی است که در صدد رتبه‌بندی دانشگاه‌های ایران و جهان اسلام و تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم سنجی معتبر اسلامی می‌باشد.
پژوهشگاه مواد و انرژی دارای چهار پژوهشکده انرژی، سرامیک، نیمه هادی ها، فناوری نانو و مواد پیشرفته است.
تاکنون 600 پروژه بزرگ و کوچک تحقیقاتی در زمینه مواد و انرژی در پژوهشگاه مواد و انرژی به سرانجام رسیده است.
محققان این پژوهشگاه تاکنون اختراعات زیادی در سطح جهانی ، منطقه و کشور به ثبت رسانده که بخشی از این دستاوردها تجاری سازی شده است.
آبگرمکن خورشیدی و آب شیرین کن نمونه هایی از اختراعات محققان این پژوهشگاه است.
پژوهشگاه مواد و انرژی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری در مشکین دشت فردیس استان البرز مسقر است.
7413/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.