به گزارش خبرنگار مهر، علی آشتاب امروز دوشنبه در دیدار با مهرداد ویس کرمی منتخب مردم خرم‌آباد و چگنی در انتخابات مجلس با اشاره به پیگیری دعاوی کارگری و کارفرمایی لرستان طی سال گذشته، اظهار داشت: در مدت زمان یاد شده شش هزار و ۵۰۰ دادخواست دعاوی کارگری و کارفرمایی در استان مورد پیگیری و بررسی قرار گرفته است.

وی، عنوان کرد: ۶۰ درصد از دعاوی کارگری و کارفرمایی در استان به شکل سازشی حل و فصل شد.

مدیرکل تعاون، کار و فاه اجتماعی لرستان در ادامه با اشاره به انجام ۲۵ هزار مورد بازرسی دوره‌ای و مرتب از بنگاههای اقتصادی، اصناف و کارخانه‌های لرستان طی سال گذشته، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۱۴ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان فعالیت دارند.

آشتاب با اشاره به فعالیت دو هزار و ۸۰۰ تعاونی در لرستان، بیان داشت: تعداد اعضای این تعاونی‌ها ۲۸ هزار نفر است که در آنها مشغول به کار و فعالیت هستند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت تعاونی‌های استان در حوزه تولید ماسک، تصریح کرد: در حال حاضر روزانه ۳۵ هزار عدد ماسک توسط تعاونی‌های لرستان تولید می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به فعالیت مطلوب تعاونی‌ها لرستان در حوزه‌های مختلف، گفت: طی سال گذشته سفیر تعاون کشور از استان لرستان بود.

آشتاب از به کار گیری فارغ التحصیلان دانشگاهی در بنگاههای اقتصادی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مطالبه مردم استان رفع معضل بیکاری است و این امر تنها با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و همچنین استفاده از ظرفیت نمایندگان رفع خواهد شد.

وی در ادامه بر ضرورت پیگیری منتخب مردم خرم‌آباد و چگنی در انتخابات مجلس برای جذب اعتبارات سرگردان و متمرکز بودجه برای ایجاد اشتغال در لرستان تاکید کرد و بیان داشت: همچنین آستان قدس رضوی ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان خواهد داشت که می‌طلبد منتخب مردم خرم‌آباد و چگنی در انتخابات مجلس، پیگیری لازم را برای اختصاص بخشی از این میزان سرمایه گذاری در حوزه اشتغال و تولید استان داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، همچنین بر ضرورت پیگیری برای دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید، صندوق کارآفرینی روستایی و همچنین ظرفیت بسیج سازندگی در حوزه اشتغال و تولید استان تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.