به گزارش ایرنا، ایوب درویشی روز سه شنبه در نشست شورای اشتغال استان اظهار کرد: تاکنون 9 هزار و 536 طرح در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که پس از بررسی یک هزار و 446 طرح در کمیته نهایی تصویب و مابقی از دستور کار خارج شده اند.
وی ادامه داد: از آنجایی که آخرین مهلت استفاده از تسهیلات روستایی و اشتغال فراگیر تا پایان تیرماه سال جاری است باید کمیته های فنی شهرستان ها و دستگاه های اجرایی با تلاش و پیگیری مستمر نسبت به جذب بیشتر تسهیلات اشتغالزا که دارای کیفیت و کمیت مناسب هستند، اقدام کنند.
معاون استاندار ایلام ادامه داد: تنها جذب اعتبار ملاک نیست، بلکه هدف اصلی از جذب بیشتر این تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید و کشاورزی در استان است.
درویشی تاکید کرد: کمیته نظارت برای پیگیری مستمر و به سرانجام رساندن این طرح ها بر اساس آئین نامه تشکیل شده و در طول مسیر پرداخت آن نظارت دارد تا این طرح ها بدون انحراف و منجر به اشتغال پایدار شوند.
وی گفت: رصد و پیگیری لازم پرداخت تسهیلات و معرفی طرح از طریق سامانه کارا انجام می شود و مبنا برای همه دستگاه های اجرایی و بانک ها همین سامانه است و به منظور تحلیل محتوای این سامانه و آسیب شناسی طرح های ثبت نام شده به صورت هفتگی نشست های شورای اشتغال در استان تشکیل می شود.
وی بر تعیین تکلیف شدن پرونده های در دست بررسی تاکید کرد و افزود: دستگاه های تخصصی ارزیابی کلی از طرح ها را انجام دهند و با حفظ عدالت در تقدم و تاخر طرح ها، پروژه های دارای توجیه و با کیفیت را معرفی و حمایت کنند.
معاون اقتصادی استاندار ایلام ادامه داد: فرآیند پیگیری روند جذب تسهیلات باید مستمر باشد و کمیته های کارشناسی فعالیت خود را دو چندان کنند تا استان سهم قابل توجهی از این تسهیلات که منجر به اشتغال می شود، جذب کند.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام نیز در این نشست معوقات بانکی را علت اصلی طرح های عودت داده شده اعلام کرد و گفت: با توجه به ساز و کاری که در پیش گرفته شده به این طرح ها سه الی چهار روز مهلت داده می شود که مجریان آنها نسبت به تعیین تکلیف معوقات بانکی خود اقدام کنند در غیر این صورت از دستور کار می شوند.
حیدر نعمتی اظهار کرد: از یک هزار و 446 طرح معرفی شده کمیته شهرستانی، کمیته استان 494 طرح با مبلغ 990 میلیارد ریال تایید کرده که اکنون 196 طرح با رقم 960 میلیارد ریال در دست بررسی هستند.
وی افزود: از آنجاییکه به اندازه 340 میلیارد ریال طرح معرفی نشده وجود دارد باید دستگاه های اجرایی طرح های بیشتری به سیستم بانکی ارائه دهند تا بتوان از این تسهیلات نیز استفاده کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این نشست به تشریح وضعیت سامانه کارا و چگونگی گزارش گیری و ثبت مراحل ثبت نام افراد متقاضی تا تایید نهایی برای پرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت: افراد ثبت نام شونده بیشتر در بخش های کشاورزی، صنعت، خدمات و فناوری هستند.
شکرالله شیرخانی اظهار کرد: اعتبار اشتغال روستایی 900 میلیارد ریال است که تاکنون 118 طرح در دست بررسی است که 91 طرح با مبلغ 140 میلیارد ریال و اشتغالزایی 717 نفر تایید جذب شده اند.
وی از دستگاه های اجرایی و بانک ها خواست که روند معرفی و رسیدگی به پرونده های متقاضی دریافت تسهیلات اشتغالزا را تسریع بخشند.
وی تاکید کرد: از آنجاییکه فرصت جذب این تسهیلات محدود است باید برای گرفتن نتیجه مطلوب روند رسیدگی به پرونده ها سرعت گیرد تا شاهد جذب اعتبار بیشتر در جهت اشتغالزایی باشیم.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.