این روزها هرجا که میروی سخن ازکروناست میهمانی ناخوانده که مدتی است سرو کله اش در زندگی مردم پیدا شده و به چالشی بزرگ تبدیل شده است، بیماری که دیگر همه با خشونت و بی رحمی آن آشنا شده اند.                                                                                                                                                                                                                                                                 ویروسی که بزرگ و کوچک، زن و مرد، تحصیلکرده و بی سواد نمیشناسد و منتظر کوچک ترین بی احتیاطی است تا به بدن فرد ورود کرده و زندگی او را به مخاطره بیندازد.

کارشناس ارشد امورتربیتی و پرورشی آموزش و پرورش بروجرد گفت: بعد از گذشت چند روز مشخص شد که در کنار تلاش کادر بهداشت و درمان در خط مقدم یک کلید واژه نیز در فرهنگ
عمومی جامعه کم کم درحال مطرح شدن است و آن مردم و نقش آنها در مهار کرونا است.
محمد کاوند افزود: مهمترین بخشی که به پیشگیری از شیوع بیماری کرونا کمک می کند مردم و جامعه می باشند و از ابتدای پیروزی انقلاب و دوران جنگ تحمیلی تا سازندگی کشور و همه عرصه های سرنوشت ساز نیز هرجا مردم حضور داشتند، کشور به موفقیت دست یافت.

وی تاکید کرد: امروز در مبارزه بی امان کادر پزشکی با ویروس کرونا برای تسریع در مهار و کنترل این ویروس همکاری آحاد مردم جامعه ضروری است و ساده ترین همکاری مردم در خانه ماندن است.

کاوند اظهارداشت: امروز دقیقا حکایت ما حکایت افرادی است که سوار یک کشتی هستند و کسی حق ندارد در این کشتی رخنه ای ایجاد کند چرا که حرکت نابجای یک فرد باعث غرق شدن همه افراد خواهد شد.

وی بیان کرد: براساس نظر تمام متخصصان قطع شدن زنجیره انتقال کرونا مهمترین عامل فروکش کردن این بیماری خواهد بود و کنترل این بیماری با در خانه ماندن تحقق می یابد.

این کارشناس مسایل تربیتی افزود: در خانه می مانیم تا در به روی کرونا نگشاییم و از اینده فرزندان خود در برابر این ویروس تنها با رعایت بهداشت دفاع کنیم.

یک استاد دانشگاه ادامه داد: من درخانه می مانم چون در قبال سلامت خود و خانواده ام و افراد جامعه احساس مسوولیت می کنم.

خدیجه معظمی افزود: من در خانه می مانم به مسافرت و دید و بازدید نمیروم چون نمی‌خواهم آیندگان مرا به بدی یاد کنند.
وی گفت: پدران و مادران از ما و ما هم از فرزندان خود انتظار داریم که به دیدارمان بیایند ولی والدین و بچه هایمان راضی به بیمارشدن ما نیستند.
وی تاکید کرد: سلامتی حق ماست ولی همه ما نسبت به همین حق و سلامتی خود و خانواده و همسر و فرزندان و پدر و مادر و همسایه و در سطح وسیع تر جامعه خود مسوول هستیم.
این استاد دانشگاه گفت: بیاییم با تحمل در خانه ماندن راضی به بیمار شدن دیگران نشویم بیایید حق سلامتی را ازهم دریغ نکنیم.
معظمی افزود: همه مردم در شرایط حساس کنونی باید به پویش «در خانه بمانیم» عامل بوده و به دقت به این موضوع مهم عمل کنند.
یک جامعه شناس بروجردی بیان کرد: بر اساس نظر کارشناسان و صاحب نظران علم پزشکی، بهترین و موثرترین راهکار برای مقابله با ویروس کرونا، فقط در منزل ماندن و عدم حضور در بیرون از خانه است که اگر مردم به این مقوله به درستی عمل کنند، بدون تردید شکست کرونا در اسرع وقت دور از ذهن نیست.
حامد پرچی افزود: مردم جهان و ایران در حال حاضر روزهای بدی را سپری می کنند، اما در نهایت این روزهای ناخوشایند تمام می‌شود و روزهای خوش فرا می‌رسد.
وی گفت: کادر پزشکان، پرستاران و بسیجیان و سپاه و اغلب دستگاهها و نهادها برای رسیدن مردم به آرامش و جامعه عاری از کرونا تلاش و کمک می‌کنند و از زندگی‌ خود به دیگران زندگی می‌بخشند، و ما باید با تحقق شعار در خانه بمانیم زحمات آنها را قدر بدانیم.
وی با بیان اینکه مردم نباید از کرونا ترس داشته باشند، گفت: مسئولان و کادرهای پزشکی و درمانی همه کار خود را به نحو احسن انجام می‌دهند و مردم نیز باید با در خانه ماندن یاری رسان مسئولان در کنترل ویروس کرونا باشند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.