غلامرضا نصیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرداری و شورای شهر پلدختر جهت ریشه کنی ویروس کرونا از هیچ تلاش و اقدامی دریغ نخواهند کرد و مردم یقین داشته باشند نسبت به آنها احساس مسوولیت می کنیم.

وی افزود: شهرداری پلدختر، طرح گندزدایی و ضدعفونی معابر اصلی و فرعی شهر، اماکن عمومی، بانک ها، خودپردازها، بوستان ها، ترمینال مسافربری، مساجد و ناوگان حمل و نقل شهری و برون شهری را با همکاری شبکه بهداشت، سپاه، آتش نشانی، جهاد کشاورزی و گروه های مردم نهاد روزانه انجام می دهد.

وی ریشه کنی ویروس کرونا را نیازمند عزم همگانی و مشارکت عموم شهروندان دانست وگفت: سلامتی مردم اولویت شورای شهر و شهرداری است، عملیات ضد عفونی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و افزایش سلامت شهروندان با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات آتش نشانی انجام می شود و روند ضد عفونی تا ریشه کن کردن  این ویروس ادامه دارد.

وی برضرورت رعایت حفظ بهداشت توسط نانوایی ها برای مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد و افزود: رعایت اصول بهداشتی در نانوایی ها باید مورد توجه قرارگیرد و صف های ایجاد شده در این واحدها به دلیل عدم رعایت فاصله می تواند عاملی برای انتقال ویروس کرونا باشد.

نصیری ، حفظ سلامت نان را مسئله جدی دانست و یادآورشد: با توجه به شرایط خاص کشور و استان رعایت حفظ بهداشت توسط نانوایی ها از اصولی است که از انتقال ویروس منحوس کرونا جلوگیری می کند.

وی افزود: مسوولان پروتکلی جهت رفع تبادل پول و وجود صف در نانوایی ها و فعالیت این واحدها جهت مقابله با کرونا را تدوین کنند.

رییس شورای اسلامی شهر پلدختر ،حضور شهروندان در تجمعات عمومی را یکی از مهم ترین عامل شیوع ویروس کرونا دانست و گفت: مردم از تجمعات و سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و خطرات این ویروس باید به طور جدی در جامعه اطلاع رسانی و اهمیت موضوع بر همگان آشکارشود.

نصیری افزود: در جلسه شورای سلامت و شورای تامین شهرستان نکات لازم بیان شد و تصمیمات خوبی گرفته شد که علاوه بر استقرار ایستگاه تست سلامت در مبادی ورودی شهرستان توسط بهداشت و هلال احمر، مقرر شد شهرداری نیز ضمن تقبل تامین و تهیه مواد ضدعفونی روزانه نسبت به گندزدایی شهر با استفاده از امکانات و نیروی انسانی اقدام کند.

وی افزود: دهیاریها نیز با استفاده از مواد ضدعفونی، روستاها را گندزدایی کنند.

نصیری یادآورشد: مقرر شد دستفروشان غیربومی شهرستان را ترک کنند و اداره امور عشایر و دامپزشکی با توجیه عشایر مستقر در منطقه، این قشر را نسبت به خطرات وحضور افراد و بستگانی که از مناطق دیگر میهمان آنان خواهند شد آگاه کنند.

وی افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان لازم است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی  استان نسبت به تهیه ملزومات بهداشتی مورد نیاز شهرستان اقدام و آمادگی لازم جهت مبارزه با شیوع احتمالی این ویروس در شهرستان را داشته باشند.

رییس شورای اسلامی شهر پلدختر گفت: بهترین راه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ماندن در خانه و رعایت نکات و تمهیدات بهداشتی است.

نصیری افزود: رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی و همراهی و همکاری مردم و مسوولان می تواند ما را از وضعیت موجود در کشور عبور دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.