کامران فاتح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به هشدارهای پزشکی و دستورالعمل شبکه بهداشت و درمان مبنی بر احتمال آلوده‌بودن محل‌های پرتردد از جمله اتوبوس، تاکسی و ون، شهرداری با تامین هزینه‌های مواد ضدغفونی عملیات شستشو آنها را آغاز کرده‌است.

وی با بیان اینکه ضدغفونی کردن ناوگان حمل و نقل با اولویت سرویس مدارس درحال انجام است، ادامه داد: شهرداری برای رفع نگرانی و پیشگیری از ابتلای شهروندان، با خرید تجهیزات لازم عملیات ضدعفونی و شستشوی کامل ناوگان حمل و نقل شهری را انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: همچنین کلاس‌های آموزشی برای رانندگان تاکسی و ناوگان حمل و نقل در خصوص رعایت نکات بهداشتی و جلوگیری از شیوع این ویروس در دستور کار قرار گرفته‌است. 

شهردار مهاباد اظهار داشت: ضدعفونی کردن این ناوگان هر روز قبل از آغاز فعالیت آنها با استفاده از محلول مخصوص انجام می‌شود.

فاتح با تاکید بر اینکه عملیات ضدعفونی کردن ناوگان اتوبوس‌رانی درون شهری تا اعلام وزارت بهداشت مبنی بر کنترل این ویروس تداوم خواهد یافت، عنوان کرد: بهداشت فردی در پیشگیری از انتشار بیماری‌های واگیردار تاثیر بسیار دارد و از شهروندان تقاضا می‌شود نسبت به رعایت نکات بهداشتی در محل های عمومی توجه لازم را داشته باشند.

در شهر ۱۶۸ هزار نفری مهاباد در مجموع ۵۰۵ دستگاه تاکسی گردشی، ۱۵۸ تاکسی خطی، ۹۰ دستگاه ون، ۹۱۵ تاکسی تلفنی، ۴۲ دستگاه اتوبوس، ۱۲ میدل‌باس و ۶ مینی‌بوس فعالیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.