«محمدکریم شفیعی» روز چهارشنبه در جریان چند طرح شهری اراک به مناسب  سالروز ولادت حضرت زینب (س) افزود: این اتوبوس‌ها در هشت خط مسافربری شهری به مردم خدمات می‌دهند و با توجه به اینکه اراک کلانشهری آلوده است، اصلاحات در این حوزه اهمیت زیادی دارد.

وی توضیح داد: این خودروهای جمعی بزرگ بدون هیچ گونه آلایندگی زیست محیطی، و برای ارایه خدمات حمل و نقل عمومی به شهروندان به چرخه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اراک ملحق شده و جایگزین اتوبوس های فرسوده شهری می‌شوند.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: فعالیت پنج دستگاه از این اتوبوس‌ها در خطوط سنجان و ضامنجان، چهار دستگاه در خطوط فاز ۱ و ۲دو دستگاه در کوی شهید بهشتی، یک دستگاه در مسیر کوی رضوی، ۲ دستگاه در خط دانشگاه فلق، یک دستگاه در مسیر کوی امام علی(ع)، چهار دستگاه در خطوط کوی جوادیه و یک دستگاه در کوی امیرکبیر است.
شفیعی اظهار داشت: آغاز عملیات اجرایی ایجاد فیبر نوری شهر اراک به طول ۵۰ کیلومتر نیز امروز با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستان آغاز شد.

 وی بیان کرد: این طرح به‌عنوان بزرگترین اقدام زیرساختی فناوری در همکاری مشترک با شهرداری و ایرانسل و در راستای بهبود شهر هوشمند اراک انجام می‌شود.

۱۵۲ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل درون شهری اراک ارایه خدمت دارند.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۵۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.