ناصر بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمهیدات لازم برای ارائه خدمات بستری به افراد احتمالی مبتلا به کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) پلدختر در نظر گرفته شده و این بیمارستان در حال آماده باش است.

وی افزود: از زمان شنیدن انتشار ویروس کرونا در سطح کشور و بروز نشانه های آن بلافاصله اقداماتی جهت آمادگی هر چه بهتر مقابله با این بحران در شهرستان پلدختر در دستور کار قرارگرفت.

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: تمهیداتی اندیشیده شد که تمام سطوح پر تماس بیمارستان امام خمینی(ره)  به صورت روزانه با محلول HP گند زدایی شود.

وی افزود: همچنین برای کارکنان بخش های پر خطر نظیر اورژانس و جراحی مردان به اندازه کافی لباس مخصوص بیمارستان (گان) ایزولاسیون، دستکش،  ماسک n95 و برای سایر بخش ها ماسک یکبار مصرف و مایع ضدعفونی کننده دست، تهیه و در اختیار افراد قرار داده شده است.

وی با بیان این که این ویروس به طور معمول می تواند با ایجاد مشکلات خفیف تا متوسط در دستگاه تنفسی فوقانی باعث بیماری شود، افزود:کرونا گرچه بسیار مسری و قابل گسترش است اما مردم با رعایت  بهداشت فردی و شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه و پوشاندن دهان و بینی خود هنگام عطسه یا سرفه می توانند ریسک ابتلا به این بیماری را کاهش دهند.

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختراظهار داشت: رعایت نکات ساده بهداشتی بهترین راه پیشگیری از ابتلا و گسترش به کرونا است، افراد جامعه در صورت مشاهده علایم این ویروس شامل تب، سرفه ، گلو درد، آبریزش بینی و سرماخوردگی شدید به خانه های بهداشت مناطق برای انجام معاینات مراجعه کنند تا درصورت تشخیص علایم مشکوک به پزشک متخصص ارجاع شوند.

بابایی با اشاره به این که گوشت و تخم مرغ باید به طور کامل پخته شود افزود: راههای مهم پیشگیری از کرونا، پرهیز از روبوسی و دست دادن و حفظ فاصله یک متری با افراد دارای علایم سرماخوردگی می باشد.

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر تاکید کرد:چنانچه مردم به توصیه های پیشگیرانه این ویروس توجه کنند در کمترین زمان ممکن موفق به شکست کرونا خواهیم شد، زیرا شکست کرونا با همکاری و مشارکت مردم امکان پذیراست.

در مجموع ۱۸ نفر در لرستان به کرونا مبتلا شدند که سه نفر جان باختند و هشت نفر نیز از بیمارستان ترخیص شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.