به گزارش ایرنا هفته گذشته تحرکات انتخاباتی در تمامی استان شدت گرفت که در شهرستان های پلدختر و کوهدشت تا حدودی به واسطه دوقطبی بودن و مشخص شدن دو نماینده رقیب و البته شدت طایفه گرایی بیشتر شد که حاشیه هایی به همراه داشت.

هرچند مردم لرستان علیرغم شور بالای انتخاباتی هرگز تهدیدی برای نظام و یا این رویداد سیاسی نبوده اند در نهایت با مشارکت حداکثری خود برگ زرین های بسیاری در تاریخ استان رقم زده اند اما در برخی مواد هم دچار حاشیه هایی می شوند که البته تنها در دو سه روز زمان تبلیغات بوده و در نهایت تاثیری بر روند اتحاد و وحدت ملی مردم ندارد.

هفته گذشته که طرفداران کاندیداها در پلدختر و کوهدشت حاشیه هایی ایجاد کرده بودند  شرایط در کوتاهترین زمان با همکاری خود مردم به حالت عادی بازگشت اما استاندار لرستان بازدید از این حوزه ها را در اولویت کاری خود قرار داد و با حضور میدانی در این شهرستان ها علاوه بر بررسی زوایای انتخاباتی، به نوعی با قانون شکنان اتمام حجت کرد.

سید موسی خادمی در این بازدید ها به صورت کامل از فضای انتخاباتی و ستادها دیدن کرد و در صحبت و گفتگوی رو درو با مردم، کاندیداها و طرفداران آنها فضای انتخاباتی را رصد کرده و با یادآوری موارد قانونی و فلسفه برگزاری انتخابات بار دیگر همه را دعوت به رعایت قانون و آرامش کرد.

مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس امنیت کشور را ارتقا می‌بخشد

سید موسی خادمی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از ستادهای انتخاباتی شهرهای پلدختر و معمولان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس منویات مقام معظم رهبری و برای حضور حداکثری،  مردم با هر فکر، اندیشه و سلیقه ای حتی اگر انتقاد و گلایه‌هایی دارند در انتخابات دوم اسفندماه سال جاری شرکت کنند.

وی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس تاکید کرد و افزود: مردم با حضور حداکثری پای صندوق های رای و با جدا کردن صف خود از یک سری افراد که تعداد اندکی دارند و مخل امنیت هستند و بی نظمی ایجاد می‌کنند، جدا سازند و اجازه ندهند افرادی که دست به این کارها می‌زنند پشت آنها پنهان شوند.

استاندار لرستان تاکید کرد: به مردم توصیه می‌شود اجازه ندهند افراد مخل نظم یا سوء استفاده فضای آرامش شهرستان را به هم بزنند.

وی بیان کرد: کاندیداها علاوه بر کنترل لیدرها و هواداران، به مسوولان ستادهای خود توصیه کنند که قانون فصل الخطاب است و تخطی از آن جرم محسوب و برخورد می شود.

خادمی یادآور شد: قانون در انتخابات نحوه ثبت نام، تایید صلاحیت ها، گرفتن رأی، اعلام نتایج، نحوه شکایات و نحوه تصمیم‌گیری در شکایات را مشخص کرده و مسائل در این حوزه ها همه مطابق قانون قابل اجرا است.

وی پایبندی به قانون و اخلاق مداری را رمزموفقیت در هرکاری دانست و اضافه کرد: مردم به مسئولان اعتماد داشته باشند چرا که همه عوامل انتخابات دنبال این موضوع هستند که در پایان آنچه مردم نوشته و در صندوق ها ریخته اند همان خوانده و به مردم اعلام شود.

 استاندار لرستان انتخابات بی طرفانه و قانونمند را وظیفه مجریان دانست و گفت: چینش هیات های اجرایی در انتخابات از افرادی است که معتمد نظام و  مردم هستند و ترکیبی از فعالیت‌های فرماندار ،دادستان و هیئت های نظارت و نتیجه همفکری آنها برای تعیین این هیئت‌ها است.

وی با بیان اینکه امنیت انتخابات از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، افزود: یکسری معتمد برای هیات اجرایی در انتخابات تعیین شده که ملاک در انتخاب آنها سالم بودن افراد است و طرفدار چه کسی باشند یا نباشند مطرح نیست و مهم این است که افراد سالم و درستی باشند.

خادمی، تقویت کارآمدی نظام و دولت را وظیفه همگان دانست و یادآور شد: خروجی معتمدان هیات اجرایی،یکی تایید صلاحیت کاندیداها است که خوشبختانه همه کسانی که به صحنه آمدند تایید و مشکلی نداشتند و دوم چینش افراد روی شعبه های اخذ رای است که بر اساس بررسی‌های انجام شده هیچ چینش یکدستی نداریم و در همه شعبه ها از همه سلایق حضور دارند و همه افراد درست و قابل اعتمادی هستند.

 وی بر مشارکت حداکثری با رعایت قانون انتخابات تاکید کرد و افزود: بیش از چند هزار نفر در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اعم از اجرا نظارت وبازرسی، سر صندوق های رای حضور دارند که هیچ تضمینی نیست و ممکن است تعداد محدودی نیز مشکل داشته باشد، اما در کل تلاش این بوده که افرادی درست از همه سلیقه‌ها و طرفداران کاندیداها انتخاب شوند تا شعب از این نظر متعادل باشند.

استاندار لرستان، با بیان اینکه با تخلفات انتخاباتی سخت برخورد می‌شود، گفت: تاکنون با مخلان نظم، امنیت و سلامت انتخابات و عاملان برهم زدن آرامش مردم برخورد شده و هر متخلفی که دستگیر شود روانه زندان شده و تا بعد از انتخابات آزاد نخواهد شد و از این به بعد نیز با مخلان امنیت با شدت بیشتری برخورد می شود.

خادمی فضای انتخابات در لرستان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تمهیدات لازم از سوی نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات سالم در استان و شهرستان اندیشیده شده و هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد.

امنیت استان را فدای راهیابی افراد به مجلس نمی کنیم

وی گفت همچنین گفت: ترویج مشارکت و تشویق مردم به حضور را افزایش دهیم تا برای احقاق حق و انجام تکلیف خود به صحنه بیایند که تاکنون رقابت که از عوامل انگیزشی مشارکت است به خوبی در استان شکل گرفته، شاید همه جناح ها و سلایق در چند نقطه حضور ندارند اما فضای پرشوری حاکم شده است.

استاندار لرستان در خصوص امنیت انتخابات نیز گفت: یک گروه مهم در امنیت انتخابات کاندیداها هستند که به آنها توصیه و اگر لازم باشد اقدام می کنیم، به هیچ وجه امنیت مردم استان را فدای انتخابات نخواهیم کرد و اجازه نمی دهیم در ازای ورود شخص خاصی به مجلس بخشی از مردم دچار مشکل شوند چراکه این روند قابل قبول نیست.

خادمی افزود: در این دوره تخریب، درگیری و تفرقه بین مردم کمتر شده  و برخی نامزدها نباید گمان کنند اگر اطراف ستادهای تبلیغاتی آنان شلوغ است پس برنده انتخابات هستند چراکه باور و ترویج این فکر خلاف اخلاق، حقوق و امنیت است.

 وی تصریح کرد: توهم پیروزی قبل از انتخابات و القا آن به طرفداران، ضد امنیتی است بنابراین  مردم اجازه ندهند چنین افرادی میدان داری کنند چراکه اینها آتش تندتری دارند که مردم باید مراقبت و کنترل نمایند.

استاندار لرستان ادامه داد: در برخی شهرستان ها مدیران شهرستانی تخلفاتی دارند که باید توسط مدیران کل کنترل شوند و به نوعی تلاش کنیم تخلفات را به حداقل برسانیم.

خادمی اضافه کرد:  ۱۹۴ نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا پایان روز سه شنبه ۲۹ بهمن ماه در عرصه رقابت این استان هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد، ۱۸۲ نفر مرد و ۱۲ زن هستند افزود:‌ طبق آخرین آمار اعلام شده حوزه انتخابیه خرم آباد وچگنی ۵۲ نفر، بروجرد ۳۱ نفر، الیگودرز ۱۷ نفر، دورود و ازنا ۲۲ نفر، کوهدشت و رومشکان۳۷ نفر، دلفان و سلسله ۱۱نفر و در پلدختر ۲۴ کاندیدا حضور دارند .

وی آمار نامزدهای انصرافی این دوره را ۷۰ نفر اعلام کرد و گفت: انصرافی های استان به تفکیک آمار در حوزه انتخابیه خرم آباد وچگنی ۲۰، بروجرد ۱۱ ، الیگودرز ۶، دورود وازنا ۹، کوهدشت ورومشکان ۶، دلفان وسلسله ۱۷ و پلدختر یک نفر بوده است.

خادمی تاکید کرد:‌ مهلت قانونی تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ساعت هشت  پنجشنبه مورخ یکم اسفندماه می باشد و از این ساعت به بعد هرگونه تبلیعات توسط نامزدها و طرفدران آنها ممنوع است.

لرستان ۹ نماینده در خانه ملت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.