محمداسلامی روز دوشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان افزود: متاسفانه ریزش های این مسیر همچون ژله، باند آزادراه را در بر می گیرد و باعث انسداد می شود که این مهم در بازسازی محور سیلزده خرم آباد پلدختر با دقت لحاظ شده تا از تکرار رانش ها در این مسیر جدید جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: طول جاده جدید خرم آباد پلدختر از ۹۵ به ۸۵ کیلومتر کاهش یافته و در مجموع۵۳ کیلومتر ساخت و بهسازی می شود.

وی ادامه داد: در طراحی مسیر جدید با پل و تونل های جدید تمامی استانداردهای لازم رعایت شده و جاده به نحوی طراحی شده تا ارتباط روستاهای مسیر و معیشت ساکنان دچار اخلال نشود بنابراین نباید در این خصوص نگرانی وجود داشته باشد.

اسلامی با اشاره به اینکه جاده جدید از خروش دوباره کشکان رود و سیل در امان خواهد بود تاکید کرد : این مسیر  تاریخی و بسیار زیبا بوده  و تاکنون برای بازسازی آن ۴۵۰ هزار مترمربع خاکبرداری شده که اقدام کمی نیست.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص ساعات و وضعیت پروازهای فرودگاه خرم آباد گفت: این فرودگاه از نظر جغرافیایی دارای ریسک بالا است و شرکت های هواپیمایی با تشدید شرایط بد آب و هوایی هرگز حاضر به ریسک پرواز در این مراکز نیستند.

وی ادامه داد: هرچند اصلاحات سطوح پروازی و باند انجام و سیستم های کمک ناوبری برای افزایش ضریب ایمنی فرودگاه خرم آباد انجام شده اما این محل بخاطر موقعیت جغرافیایی ریسک بالا دارد.

وی همچنین در خصوص افزایش  پروازهای این فرودگاه و ساماندهی پرواز مشهد قول مساعد داد و افزود: باید یک آژانس هواپیمایی قدرتمند در استان وجود داشته باشد.

آزاد راه خرم آباد -  پل زال به طول ۱۰۴ کیلومتر از لرستان به خوزستان احداث شده و شاهراه ترانزیتی کشور در مسیر شمال به جنوب محسوب می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.