اکبر رشیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابلاغ الکترونیک را عامل کاهش اطاله دادرسی در کل شعب دانست و اظهار داشت: دفتر خدمات الکترونیک قضایی خدمت رسانی در امور قضایی به مردم را تسهیل و تسریع می بخشد.

وی افزود: کاهش تردد و هزینه ایاب و ذهاب در ابلاغیه ها و روند رسیدگی به پرونده های قضایی برای دستگاه قضا و مردم از دستاوردهای دفتر خدمات الکترونیک قضایی است.

وی یادآورشد: مردم می توانند با ثبت نام در سامانه ثنا  بدون پرداخت هزینه دادرسی و سایر هزینه ها به صورت غیر حضوری ابلاغیه ها را دریافت و در جریان روند پرونده قضایی خود قرارگیرند.

رییس دادگستری پلدختر گفت: با راه اندازی دفتر خدمات الکترونیک وکاهش مراجعات به دادگستری، کارکنان شعب قضایی بیشتر امکان رسیدگی به دیگر شعب دارند و به سهولت می توانند به امور تخصصی خود رسیدگی کنند.

رشیدی افزود: شهروندان با ثبت نام و ثبت مشخصات خود در سامانه، تنها در زمان رسیدگی به پرونده در محاکم قضایی حضور می یابند و سایر امور پرونده خود را می توانند در منزل از طریق سامانه های طراحی شده و با ارسال پیامک پیگیری کنند.

مدیر دفترخدمات الکترونیک قضایی پلدختر نیز اظهارداشت: بخش خصوصی برای راه اندازی و تجهیز این دفتر با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه برای چهار نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

فریدون پورجمشید افزود: فعالیت دفتر خدمات الکترونیک قضایی از هشت صبح آغاز و تا ۱۶ عصر برای انجام تمام امور مربوط به تشریفات الکترونیک قضایی و ثبت ثنا در خدمت مردم می باشد.

وی خاطرنشان کرد: دفتر خدمات الکترونیک قضایی پلدخترمی تواند بیش از ۲۰ مورد انواع دادخواست را انجام دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.