سید موسی خادمی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با اشاره به سخنان رئیس جمهوری در همایش استانداران و فرمانداران کشور پیرامون موضوع انتخابات دوم اسفند ماه امسال اظهار داشت: رییس جمهوری در این دیدار بر اجرای یکی از مهم ترین وظایف خود یعنی پاسداری از قانون اساسی و رکن اساسی نظام یعنی جمهوریت و حاکمیت مردم تاکید کردند.

وی همچنین با بیان اینکه سخنان و اظهارات رییس جمهوری در جلسه اخیر با استانداران بیانگر دغدغه وی نسبت به حقوق مصرح ملت در قانون اساسی است، تاکید کرد: فراهم نمودن امکان حضور همه سلایق و تمام افراد اصلح با گرایش ها و نظرات مختلف در انتخابات، علاوه بر افزایش میزان مشارکت، کیفیت رقابت را بالا می برد و به تبع آن نتیجه این رویداد سیاسی موثر تر و مفیدتر برای کشور خواهد بود.

استاندار لرستان افزود: از نگاه دکتر روحانی جمهوریت و اسلامیت تفکیک ناپذیر هستند که در همین راستا یکی از شرایط تحقق جمهوریت وجود انتخابات آزاد و رقابتی است.

خادمی همچنین اضافه کرد: به هر حال در نظام جمهوری اسلامی نقش مردم و مشارکت آنها اساسی و اصیل است و برای حفظ و ارتقا مشارکت آنان نیازمند حضور همه سلیقه ها در انتخابات هستیم.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری روز دوشنبه ۷ بهمن در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور بزرگترین خطر برای دموکراسی و حاکمیت ملی را تبدیل انتخابات به تشریفات دانست و گفت: باید پاسدار اسلام، نظام، جمهوریت، نظر و خواست عامه مردم باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی افزود:  شرایط امروز ما با همیشه متفاوت است ما در آستانه سی و هفتمین انتخابات ملی هستیم. از آن انتخابات اولی که در فروردین سال ۵۸ شروع شد که با همه‌پرسی و رفراندوم شروع شد؛ بعضی‌ها از کلمه «رفراندوم» خوششان نمی‌آید اما پایه انتخابات ما از رفراندوم بود از همه‌پرسی شروع شده است. نظام ما روی رفراندوم است و پایه اصلی آن رفراندوم است و آن همه‌پرسی اول بود که تعیین کرد نظام ما جمهوری اسلامی است.

 ۴۰۸ نفر به عنوان نامزد انتخابات در  استان لرستان ثبت نام کردند که در ابتدای فرایند ثبت نام ۳۴ داوطلب انصراف خود را اعلام کردند و ۳۷۴ نفر دیگر برای تشخیص احراز صلاحیت به شورای نگهبان معرفی شدند.

بر اساس آمار اعلام شده ۱۱۷ نفر از افراد مذکور که در مجموع ۳۱.۲ درصد کل آمار را تشکیل می‌دهند به عنوان رد صلاحیت شده و  ۹۳ تن دیگر که۲۴.۹ درصد آمار را تشکیل می‌دهند عدم احراز صلاحیت آنها اعلام شد.

لرستان با ۷ حوزه انتخابیه دارای ۹ نماینده در خانه ملت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.