زهرا گودرزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طرح پیشگیری از مصرف مواد در زنان و کودکان که به طرح پازک معروف است در مناطق پر آسیب بروجرد امسال اجرا شده در اجرای این طرح ابتدا مادرانی که دارای سرپرست معتاد هستند، آموزش می بینند ولی علاوه بر آن سایر بانوان نیز  به منظور ارتقای مهارت در زمینه اعتیاد و درمان افراد معتاد در خانواده آموزش داده میشوند.

وی افزود: طرح پازک در ادامه طرح توانمند سازی اجتماع محورکه از چندین سال آغاز شده بود با هدف آموزش زنان و کودکان درسه نقطه پر آسیب شهرستان با تاکید بر پیشگیری از اعتیاد در حال اجرا است.

گودرزی بیان کرد: در اغلب موارد زمانی که سرپرست خانواده دارای اعتیاد است، مادر و فرزندان مهارت کافی در برخورد با این مشکل ندارند که اجرای طرح پیشگیری از زنان و کودکان در واقع نوعی توانمند سازی خانواده است تا چگونه بتوانند گرفتار این مشکل نشوند و بعبارتی نوعی ایمن سازی خانواده و اجتماع در برابر گرفتار شدن به اعتیاد است.

مسوول واحد پیشگیری بهزیستی بروجرد یادآور شد: بنا بر مشاهدات و بررسی های میدانی، اعتیاد بانوان اغلب توسط افراد خانواده صورت می گیرد که عمدتا از طریق پدر، برادر و یا همسر  است بعبارتی زمانی که قبح یک موضوع در خانواده شکسته شود فراگیری آن نیز بیشتر می شود.

وی با اشاره به اینکه مشکل اعتیاد در بانوان  اثرات مخرب تری در جامعه دارد، یادآور شد: با راه اندازی  سرپناه معتادان کارتن خواب زن در بروجرد  بعد از  ۱۸ماه فعالیت تنها ۲مراجعه کننده داشت زیرا بنا به دلایل متعددی که ریشه هر کدام بیانگر آسیب های اجتماعی دیگری است زنان معتاد متجاهر تمایلی به ماندن در این سرپناها نشان نمی دهند.

مسوول واحد پیشگیری بهزیستی بروجرد گفت: در بحث پیشگیری از اعتیاد برنامه های دیگری نیز انجام شده است از جمله این برنامه ها، مصون سازی خانواده محور کودکان دبستانی است که در مراکز پیش دبستانی با حضور والدین  و با موضوع  فرزند پروری اجرا می شود.

وی افزود: تمامی این برنامه ها با هدف توانمند سازی اجتماع محور در برابر آسیب های اجتماعی انجام می شود و سالانه چهار پیش دبستانی تحت پوشش این مهارت ها قرار می گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.