به گزارش ایرنا ابتصام داشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سازمان بهزیستی از حدود یک سال پیش عهده دار نگهداری مرکز ماده 16 شد که در 6 ماهه نخست امسال 45 نفر در این مرکز نگهداری شدند.
وی افزود: در یک سال گذشته 10 تن از معتادان بهبود یافته و به آغوش خانواده باز گشته و در حال حاضر چهار نفر از آنها دارای شغل هستند.
معاون پیشگیری سازمان بهزیستی لرستان بیان کرد: 14 نفر از افراد تحت پوشش مرکز ماده 16 بدون متادون، پرهیزمدار بوده و در حال درمان می باشند.
داشی با اشاره به اینکه در شهریورماه امسال 154 معتاد متجاهر استان در این مرکز پذیرش شدند، اضافه کرد: 57 نفر از این تعداد شرایط غربالگری را نداشته که 40نفر مورد حمایت خانواده ، 2 نفر بیمار روانی شدید، هفت نفر تست منفی، چهار نفر کهولت سن و 6 نفر بیمارعفونی بودند.
وی ادامه داد: خانواده هایی بی بضاعتی که تمایل به بهبودی فرزند معتاد خود را داشته و حداقل سه دوره درمان را به صورت داوطلبانه گذرانده اند، به دستور دادستان اجازه استفاده از شرایط و امکانات استفاده از مرکز ماده 16 را دارند.
معاون پیشگیری سازمان بهزیستی لرستان هدف از نگهداری افراد معتاد در مرکز نگهداری مرکز ماده 16 را توانمند کردن این افراد عنوان کرد و گفت: لرستان جز 10استان برتر کشور در زمینه پیشگیری از اعتیاد است.
3210/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.