سرهنگ همایون بخشی روز چهارشنبه در جلسه پیشگیری از مواد مخدر شهرستان پلدختر با بیان این که نیروی انتظامی در حوزه های مختلف مبارزه با مواد مخدراقدامات متنوع و متفاوتی انجام داده افزود: ضرورت دارد برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی مکان های تجاری و مخروبه که در سطح شهرستان رهاشده درنخستین اقدام تعیین تکلیف شوند.

فرمانده انتظامی پلدخترگفت: ساختمان هایی در جریان سیل مخروبه شده اند که به دلیل نبود اعتبار لازم برای بازسازی رها شده یا مالکان آنها به مکان های دیگری مهاجرت کردند لازم استدر دستور کار  دستگاه های متولی قرار گیرند.

بخشی با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تا کنون کشفیات مواد مخدر در این شهرستان ۱۲ درصد افزایش دارد افزود:مبارزه با مواد مخدر نیاز به همکاری و هماهنگی در جلوگیری از اقدامات افراد سودجو و سوداگران مرگ دارد.

فرمانده انتظامی پلدختر تصریح کرد:اعتیاد به مواد مخدر مهمترین علل افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه است، طرح های بسیار زیادی به عنوان طرح پاک سازی در مناطق آلوده پلدخترصورت گرفته که منجر به جمع آوری معتادان متجاهر و انتقال آنها به کمپ های مرکز استان شده است.

بخشی افزود: علی رغم اقدامات و فعالیت های زیادی که در حوزه مقابله ، پیشگیری و درمان صورت گرفته اما همچنان این مواد خانمانسوز دامنگیر خانواده ها است از این رو پیشگیری از اعتیاد نیازمند فرهنگ سازی جهت مشارکت همگانی در مبارزه با مواد مخدر است.

وی یادآورشد: تا کنون خرده فروشان زیادی در سطح شهر دستگیر شده که در حوزه اقدامات پیشگیرانه اثرگذار بوده است.

وی افزود: با توجه به این که ممکن است مواد مخدر بیشتر در اختیار نوجوانان قرارگیرد در راستای پیشگیری از این مهم تسریع در بازسازی زیرساخت های شهرستان ضروری است.

فرمانده انتظامی پلدختر بر نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری تاکید کرد و افزود: لازم است برای آماده سازی، زیرساخت های فرهنگی از طریق سازمان های متولی به ویژه آموزش و پرورش در جهت آگاه سازی آسیب های اجتماعی ناشی از مواد مخدر در سطح مدارس و خانواده ها آموزش های لازم ارایه شود.

بخشی به همکاری ادارات و نهادها در مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: نیروی انتظامی در حوزه پاکسازی نقاط آلوده با توجه به شرایط شهرستان تلاش های زیادی انجام داده اما همکاری ادارات و نهادهای نقش آفرین و اقدام کننده در انجام اقدامات پیشگیرانه برای عدم گرایش جوانان به مواد مخدر موثراست .

وی همچنین با تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و تقدیر از اقدام سپاه پاسداران در انتقام از دشمن افزود:این اقدام پاسخ محکم و سختی از سوی نیروهای سپاه پاسداران به آمریکا بود که دل مردم را شاد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.