به گزارش ایرنا، مجتبی بیرانوند روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بروجرد در محل فرمانداری این شهرستان افزود: مواد مخدر چالش بزرگی است که برای مبارزه با آن همه دستگاه ها باید همکاری کنند.
وی با بیان اینکه 22 دستگاه در بحث مبارزه با مواد مخدر نقش دارند، اظهارداشت: با توجه به این که کشفیات مواد مخدر در کشور ما چند برابر شده دستگاه های فرهنگی نیز باید تلاش خود را برای مبارزه با این آسیب اجتماعی افزایش دهند.
دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان بیان کرد: تقاضا برای مصرف مواد مخدر زیاد است و باید اقدامات فرهنگی ارتقا یابد.
بیرانوند با اشاره به اینکه درمان کردن فرد معتاد به مواد مخدر صنعتی بسیار سخت است، اضافه کرد: جمع آوری، درمان و صیانت از معتادان به کمک ارگان های مختلف ازجمله بسیج در دستورکار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: طرح های مختلفی در شورا هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان وجود دارد که آموزش و پرورش به عنوان کمیته فرهنگی باید فعالیت خود را بیشتر و کمیته مشارکتی نیز در جذب کمک های خیرین باید تلاش کند.
دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با تاکید براینکه هیچ آسیبی به اندازه مصرف مواد مخدر به جامعه لطمه نمی زند، گفت: باید منازل و اماکن صنفی پیرامون مدارس و دانشگاه ها رصد و از فروش مواد مخدر در این اماکن جلوگیری شود.
بیرانوند افزود: باید تلاش کنیم تا نشاط اجتماعی در جامعه بیشتر تا جوانان کمتر به طرف مصرف مواد مخدر سوق داده شود.
دادستان بروجرد نیز دراین نشست اظهارداشت: مواد مخدر ابزاری استعماری برای تسخیر کشورهای جهان سوم است.
مهدی محمدی افزود: نظام مقدس اسلامی با رهنمودهای مقام رهبری یک اقدام عملی را برای مبارزه با مواد مخدر انجام داده که ثمراتی مطلوبی نیز داشته است.
وی بیان کرد: نگاه و رویکرد اصلی به موضوع مواد مخدر، مبارزه و ریشه کن کردن باندهای بزرگ قاچاق مواد مخدر است.
دادستان بروجرد اضافه کرد: موضوع آموزش در مبارزه با مواد مخدرمغفول مانده براین اساس آموزش و پرورش باید بهترعمل کند، با نگاه جامع تر به فرد معتاد و حمایت از آنها بعد از ترک می توان اقدامات موثری انجام داد.
محمدی ادامه داد: درکشور ما به فرد معتاد به عنوان یک بیماری نگاه می کنند براین اساس این افراد باید درمان شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 800 محکوم مواد مخدر با حبس های طولانی در بروجرد وجود دارد، افزود: امروز با تلاش های فراوانی که شده شهرستان از حالت بارانداز مواد مخدر خارج شده که این مهم از نشانه برخوردهای مناسب و مطلوب دستگاه قضایی است.
7190/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.