به گزارش ایرنا، سعید ناجی روز دوشنبه در جلسه مبارزه با مواد موادمخدر استان در سالن غدیر استانداری افزود : باتوجه به این که اعتیاد ماهیت اجتماعی دارد، به مردمی بودن محور برنامه های مبارزه با موادمخدر در استان تمرکز شود.
وی بیان‌کرد: دستگاه‌های دولتی باید مردم و افراد تاثیرگذار را نسبت به مقوله اعتیاد حساس کنند و با فعال ‌کردن نهادهای غیردولتی با بلای خانمان سوز مبارزه کرد.
وی اظهارداشت: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی امری ضروری است و اگر حساسیت ایجاد نشود در بین مردم، آسیب های اجتماعی و اعتیاد گریبانگیر آحاد جامعه می شود.
ناجی اضافه‌کرد: دستگاه‌ها مسوولیت هوشیاری و بیداری جامعه را نسبت به این امر مهم دارند و افزایش آگاهی عمومی، میزان ابتلا به آسیب های اجتماعی را در اجتماع کمتر می کند.
وی تصریح کرد: اولویت‌بندی نوع و میزان مواجه و برخورد در موضوعات مختلف اجتماعی امری است که ما را در حل و رفع معضلات و آسیب های اجتماعی کمک می‌کند.
ناجی با تاکید بر لزوم پیوستگی و استمرار فعالیت‌های مبارزه با موادمخدر، گفت: موازی کاری در انجام فعالیت های دستگاه‌های اجرایی منجر به هدر رفت منابع می شود و بنابراین پیوستگی، استمرار و رفع خلاهای موجود ناشی از موازی کاری‌ها در برنامه پیشگیری و مبارزه با موادمخدر امری است که توجه جدی تر مسوولان و به ویژه دبیرخانه شورای مبارزه با موادمخدر را می طلبد.
به گفته وی هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و متولی در دستیابی به راهکارهای موثر نقش قابل توجهی دارد.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت صاحبنظران حوزه و دانشگاه در امر مبارزه با مواد مخدر ضرورت دارد و آن ها با ایراد نظرات کارشناسی به مسوولان دستگاه‌های اجرایی کمک شایانی می کنند.
معاون استانداری سمنان ادامه داد: مسوولان متولی شهرستان های استان هستند بنابراین آنها تمام نقاط استان را رصد کرده و ارتباطات خود را در این زمینه قوی تر و بیش از پیش پیگیر آسیب های اجتماعی و اعتیاد در شهرستان ها باشند.
بر اساس آمار وزارت بهداشت از هر چهار نفر در کشور یک نفر به یکی از اختلالات روانی مبتلاست و برخی آسیب های اجتماعی مانند خشونت، نزاع، طلاق و اعتیاد، علت اصلی بسیاری از پرونده های قضایی کشور است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.