محمود آشناگر روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بروجرد در فرمانداری این شهرستان اظهارداشت: ۲ میلیون  و ۸۰۰ نفر از جمعیت ۱۵ تا ۶۰ سال در کشور به مواد مخدر گرایش دارند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان طلاق در کشور مربوط به اعتیاد است، بیان کرد: ۷۰ درصد زندانیان در کشور مستقیم و غیر مستقیم به مواد مخدر مربوط می شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان افزود: اعتیاد و مواد مخدر بالاترین منکرات در کشور هستند و برخورد با این مشکل بالاترین امر به معروف محسوب می شود.
آشناگر اضافه کرد: همه وظیفه داریم به امر پیشگیری از مواد مخدر کمک کنیم.
وی اظهار داشت: اعتیاد به سراغ همه می آید و به هیچکس رحم نمی کند و یک خطر آنی است که در جامعه وجود دارد.
وی بیان کرد: باید خودمان را مسوول مبارزه با مواد مخدر بدانیم، روز به روز انواع مواد مخدر صنعتی ظهور پیدا می کنند و هم اکنون حدود ۸۰۰ نوع مواد مخدر روانگردان وجود دارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: مبارزه با مواد مخدر باید با موضوع اجتماعی کردن پیگیری شود.
آشناگر افزود: طرح یاریگران زندگی در ۲۰ درصد مدارس استان در حال اجرا است، که به پیشگیری از مواد مخدر کمک می کند.
وی با اشاره به اینکه وضعیت اعتیاد در کشور و لرستان رضایت بخش نیست، گفت: متاسفانه کمپ های ترک اعتیاد نتیجه گیری خوبی در پایان درمان ندارند و معتادان دوباره به چرخه اعتیاد بر می گردند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان اظهار داشت: در بحث مقابله با اعتیاد مهمترین عامل پیشگیری است که باید همه دستگاههای مرتبط کمک کنند.
وی بیان کرد: اجرای درست پیشگیری می تواند در آینده معظل اعتیاد کم کند.

آشناگر افزود: در شهرستان بروجرد ۴ سازمان مردم نهاد غیر دولتی وجود دارد که با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همکاری دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.