رسول خرمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از بین مواد مخدر صنعنی، شیشه و گل (ماریجوانا) به دلیل تبلیغ غلط و آسیب زا برای لاغری بیشتر مورد توجه به ویژه در بین بانوان و جوانان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در این تبلیغات مواد مخدر به عنوان جایگزینی برای تامین نیازهای دیگری از جمله اختلالات روحی، جنسی، کم رویی، افسردگی  مطرح می‌شود.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان با بیان این که به واسطه این موارد نرخ شیوع اعتیاد در بین بانوان استان ۹،۳ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد : اکنون نرخ شیوع به مواد مخدر در کشور ۵،۴ و در استان ۲،۴ است و حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال استان را در بر دارد.

خرمیان، آخرین آمار جمعیت معتادان به مواد مخدر در استان را  دست کم ۱۲۰ هزار نفر برشمرد و گفت: ۱۰ درصد از جمعیت معتادان استان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: از جمله دلایل افزایش مصرف مواد مخدر را می توان به کاهش قیمت و دسترسی به این مواد عنوان کرد.

این مسوول با اشاره به برنامه‌های درمان اعتیاد در استان بیان کرد : اکنون ۶۵ کمپ ترک اعتیاد دارای مجوز و رسمی در استان فعال است که سه کمپ آن به بانوان اختصاص دارد.

وی به وجود۱۰ مرکز کاهش آسیب در استان اشاره  و اضافه کرد: یک مرکز به بانوان و دیگر مراکز مشترک بین آقایان و بانوان است و ۲ مرکز مشاوره نیز برای کمک به زنان آسیب پذیر دایر است.

خرمیان اضافه کرد: در راستای طرح جامع همگانی با مبارزه با مواد مخدر، برنامه‌ای برای پیشگیری اولیه وثانویه تدوین و به ۴۰ دستگاه و سازمان ابلاغ شده است.

اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان ها اولین اولویت در بین پنج آسیب بزرگ اجتماعی در کشور قرار دارد که شامل اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، فساد اخلاقی و مناطق حاد و بحرانی است و اعتیاد جایگاه ویژه ای را در عرصه آسیب‌های اجتماعی در کشور به خود اختصاص داده است.

تحمیل خسارت و پیامدهای ناشی از مصرف مواد مخدر در ابعاد مختلف به کشور، شامل خسارت‌های بهداشتی از جمله توسعه بیماری‌های جسمانی و روانی، شیوع بیماری های عفونی ایدز، مرگ و میز ناشی از مصرف بیش از اندازه و وجود ناخالصی مواد است.

استان اصفهان افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت دارد.

۶۹۹۴/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.