سید موسی خادمی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان گفت: این مدارس تخریبی هستند اما با توجه به اینکه اکنون دانش آموزان در این مکان ها تحصیل می کنند باید سیستم گرمایشی آنها تجهیز شود.

وی تاکید کرد: ایمن سازی و استانداردسازی های لازم برای این مدارس صورت گیرد و با توجه به اینکه علمک تا ورودی آنها نصب شده، کار گازرسانی به آنها و جمع آوری بخاری های نفتی در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین با تاکید به پرداخت سهم پنج درصدی آموزش و پرورش از محل درآمدهای عوارض شهرداری ادامه داد: در برخی مناطق، زمین هایی با کاربری آموزشی وجود دارد اما به دلیل گذشت زمان عمدتا از دسترس کار آموزشی خارج می شوند که این موارد باید در کارگروهی به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی بررسی و تعیین تکلیف شوند.

استاندار لرستان ادامه داد: فنی و حرفه ای موظف است مدرسه شهید کلاهدوز بروجرد را تا خرداد سال آینده تخلیه کند و چنانچه مدرسه زینب کبری این شهرستان در اختیار دانشگاه فرهنگیان است باید توسط اداره کل بازرسی استانداری به موضوع رسیدگی شود.

خادمی همچنین اضافه کرد: سایت های مسکن مهر در بسیاری از مناطق مشکل دارند و احداث مدرسه توسط انبوه ساز یا دولت سخت است بنابراین باید تلاش کنیم تا خیران به این حوزه ورود کنند.

بیشترین آمار کلاس با بخاری غیراستاندارد به تعداد ۲ هزار و ۸۱ باب مربوط به لرستان است  و برای تجهیز سیستم گرمایشی یکهزار و ۲۷۲ فضای آموزشی استان که علمک گاز ندارند ۳۰ میلیارد تومان برآورد شده که این امر مستلزم تخصیص اعتبارات ملی می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.