مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: سرنخ حل مشکلات کثیری که جامعه دانمگیر آن است باید از ریشه آن که آموزش و پرورش و نهادهای دخیل در این بحث است پیگیری شود.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، غلامرضا سلیمانی در جلسه شورای آموزش و پرورش این منطقه که در محل سالن اجتماعات سازمان ترتیب یافت، آموزش و پرورش را بنیه و اساس جامعه ای ارزشمند و فرهیخته دانست و خاطرنشان کرد: سرنخ حل مشکلات کثیری که جامعه دانمگیر آن است، باید از ریشه که آموزش و پرورش و نهادهای دخیل در این بحث است، پیگیری شود. 
وی نقش آموزش و پرورش را در توسعه منطقه آزاد ماکو حول محور توسعه دانش بنیان عنوان کرد و افزود: ایجاد رشته های فنی و حرفه ای مطابق با ظرفیت های موجود در منطقه از جمله ترانزیت، گردشگری، آی تی و غیره جز اهم برنامه ها است.
سلیمانی با اشاره به پتانسیل های موجود در منطقه آزاد ماکو ادامه داد: آموزش و پرورش میتواند در زمینه گسترش بوم گردی که یکی از ظرفیت های بالقوه این منطقه بشمار میرود نقش کلیدی ایفا کند.
وی خاطرنشان کرد: وجود مدارس کانکسی در منطقه آزاد ماکو یک ضعف و مشکل است که سازمان در راستای کمک به رفع این معضل همکاری لارم را خواهد کرد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با تاکید براینکه متاسفانه شاهد آن هستیم که دیدگاه ادارات شهرستانهای ماکو، پلدشت و شوط به سازمان منطقه آزاد در باب جذب اعتبار و پول بدون ارائه برنامه است اظهار کرد:  در حالی که میتوانند با ارائه برنامه های بنیادین و پایه ای به راحتی نظر مساعدت سازمان را جلب کنند.
وی در خطاب به مدیران حاضر در جلسه با اشاره به اینکه جلسات شورا ها باید حول محور تصویب و هدایت کلی باشد گفت: باید کارگروه ها به صورت تخصصی قبل برگزاری جلسات برپا و جلسات با آمادگی کامل برگزار شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.