به گزارش ایرنا، شاهرخ کناری روز شنبه در نشست بررسی مشکلات مدارس فاقد آب و برق آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: برخی مدارس عشایری استان در زمینه انشعاب های آب، برق و گاز با مشکلاتی رو به رو هستند که نیاز است دستگاه های خدمات رسان در این زمینه اقدام اساسی انجام دهند.
وی افزود: در مجموع 166 مدرسه عشایری کهگیلویه و بویراحمد به طور کلی فاقد آب و برق و 41 مدرسه فاقد کنتور برق و 43 مدرسه فاقد کنتور آب هستند.
فرماندار بویراحمد بیان کرد: 2 میلیارد ریال از سوی کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان بویراحمد در خرداد ماه سال 98 برای رفع مشکلات مدارس عشایری بویراحمد و گچساران اختصاص داده می شود.
وی عنوان کرد: دستگاه های خدمات رسان کهگیلویه و بویراحمد تا زمان تخصیص این اعتبار نسبت به رفع مشکل انشعاب های آب، برق و گاز مدارس عشایری بویراحمد و گچساران اقدام کنند.
کناری تصریح کرد: نقش عشایر در بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش تولیدات داخلی (محلی) در این استان انکار ناپذیر بوده و باید حمایت از آنان در دستور کار ویژه قرار گیرد.
وی افزود: عشایر کهگیلویه و بویراحمد در مجموع مصداق عینی اقتصاد مقاومتی در عرصه های مختلف هستند.
رئیس آموزش و پرورش عشایر سیار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 60 درصد مدارس عشایری بویراحمد و گچساران تاکنون به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده است.
اسماعیل رضایی نیک ابراز داشت: 11 مدرسه با جمعیت دانش آموزی قابل توجه نیازمند تجهیز به سیستم گرمایشی شوفاژ هستند.
وی تعداد دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد در واحدهای مختلف آموزشی و در مقاطع مختلف تحصیلی را سه هزار و 665 نفر ذکر کرد و بیان کرد: این تعداد در 205 مدرسه عشایری و در قالب 362 کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
رضایی نیک عنوان کرد: حدود نیمی از این دانش آموزان عشایری استان در بخش مارگون و منطقه محروم زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد تحصیل می کنند.
رئیس آموزش و پرورش عشایر سیار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: 30 مدرسه عشایری 2 دانش آموزی، 27 مدرسه سه دانش آموزی، 21 مدرسه چهار دانش آموزی و 20 مدرسه پنج دانش آموزی در استان وجود دارند.
وی تصریح کرد: هم اینک 66 مدرسه عشایری کهگیلویه و بویراحمد در چادر دایر بوده و 42 مدرسه عشایری این استان هم نیازمند تعمیر هستند.
وی بیان کرد: اعتدال آموزشی در زمینه رشته های فنی و حرفه برای دانش آموزان عشایر کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد.
وی عنوان کرد: دانش آموزان بسیاری در حوزه عشایر بویراحمد و گچساران علاقه مند به رشته های فنی و حرفه ای هستند اما زیرساخت لازم برای تحصیل آنان در این رشته ها فراهم نشده است.
بیش از 12درصد در قالب 11هزار و 120 خانوار از مجموع جمعیت 730هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد عشایر هستند.
این میزان جمعیت از 6 ایل بومی، 2 طایفه قشقایی ، 16 تیره ، 181 طایفه و بیش از یکهزار و 110 تش(اولاد) شکل گرفته است.
1662/9868/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.