اسد عبدالهی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این اعتبار بصورت تسهیلات کم بهره با اولویت حوزه های گیاهان دارویی، گردشگری و سنگ دراختیار استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به ظرفیت قابل توجه لرستان در بخش کشاورزی و منابع طبیعی افزود: ظرفیت استان در تولید برنج، باغات انجیر، انار و گردو چشمگیر است و در حوزه اشتغالزایی تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه کشاورزی در لرستان به سمت محصولات پر سودتر حرکت کرده ادامه داد: اکنون تولید برنج در استان به حدی رسیده که باید از کشت بیشتر این محصول جلوگیری کرد.

عبدالهی ادامه داد: تاکنون بر خلاف ظرفیت قابل توجه این استان اقدام چندانی در حوزه گیاهان دارویی نشده که باید از این پتانسیل و فرصت نهایت استفاده شود.

وی تاکید کرد: اکنون در چند منطقه استان که شرایط کشت گیاهان دارویی دارد، ۱۵ هکتارزیر کشت رفته و ۱۰۰ تن از محصولات این کشت ها نیز پیش فروش شده است.

عبدالهی به محصول مرغوب کشت زعفران در این استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر ۱۰۰ هکتار زمین زیر کشت زعفران  در استان با هماهنگی منابع طبیعی در ۲ منطقه دیگر استان نیز این محصول کشت می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: لرستان ظرفیت قابل توجهی در زمینه رونق کشاورزی و اشتغالزایی در این حوزه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.