به گزارش ایرنا، محمد تقی نظر پور روز چهارشنبه در آیین افتتاح ۲ طرح عمرانی در دانشگاه ایت الله بروجردی (ره) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همچنین اعتبار لازم برای تعمیر زیرساخت‎ها در دانشگاه نیز مشکلاتی وجود داشت که سازمان برنامه و بودجه قول مساعد برای تخصیص ۱۰۰ درصدی این میزان اعتبار انجام شده است.

وی بیان کرد: دانشگاه آیت الله بروجردی (ره ) دانشگاه جوانی است که در این شهر توانمندی های لازم را دارد ولی باید از نظر علمی و اعتباری مورد حمایت قرار گیرد تا بتواند توسعه و رشد داشته باشد.

معاون اداری وزارت علوم افزود: حدود چهار هزارو ۳۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و ۱۰۰نفر اعضای هیات علمی دارد و ظرفیت خوبی برای توسعه و پیشرفت شهرستان محسوب می شود.

نظر پور اضافه کرد: وزارت علوم حمایت های لازم را از دانشگاههای نوپا انجام می دهد.

وی با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه ادامه داد: دانشکده فنی و مهندسی در این واحد دانشگاهی فعال است و با ظرفیت خوبی که دارد می تواند با ایجاد حوزه های دانش بنیان در دانشگاه ارتباط خوبی برای رونق صنعت و تولید شهرستان محسوب می شود.

معاون اداری وزارت علوم با اشاره به اینکه دانشگاه ها در حال تغییر از نسل ۲ به نسل سه هستند، یادآور شد: دانشگاه ها برای کارآفرین بودن باید ارتباط با صنعت و تولید در کشور را تقویت کنند.

نظرپور افزود: سال گذشته نمایشگاهی برپا شد که  ۶۰۰ مورد از نیازهای صنعت در مراکز پژوهشی، دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان احصا شده بود.

وی افزود: تحریم ها باعث شد تا دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان به دنبال رفع نیازهای صنعت و تولید در کشور حرکت کنند و به معنای واقعی در این تهدیدها به فرصت تبدیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.