محمد بشیری گودرزی روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا بروجرد افزود: اعتبار هزینه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات استانی جذب شده و پروژه های آب و فاضلاب روستایی هم اکنون بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی اظهار داشت: پروژه ها در روستاهای دهنو مقدسی، بیچون سفلی، قره سو و قلعه نو شرکتی، قائد طاهر، جوجه حیدر، شب ماه، ده شیخان و والانجرد، دهنو شاقلی، کوشکی علیا و سفلی، گیجالی علیا و سرچشمه، طنجور، بصری، کفشکران، اجرا و یا در حال اجرا است.

رییس اداره آب و فاضلاب روستایی بروجرد بیان کرد: کارهای انجام شده در جهت آبرسانی به روستاها شامل حفر چاه، برق رسانی به ایستگاه پمپاژ، لوله گذاری، احداث حوضچه شرآلات، بهسازی دهنه قنوات، اجرای لوله گذاری پلی اتیلن و گالوانیزه، احداث مخزن ذخیره آب است.

بشیری اضافه کرد: تا قبل از انقلاب فقط ۲۴ شیر آب شرب برداشت عمومی در روستاهای شهرستان وجود داشت که به برکت انقلاب و خدمات دهی به روستاها هم اکنون ۹۹ درصد خانوارهای روستایی در بروجرد بهره مند از آب شرب هستند.

وی ادامه داد: سه اکیپ اتفاقات جهت رفع شکستگی های شبکه های داخلی و خطوط پمپاژ در سطح روستاهای تحت پوشش و رفع مشکل آب شرب به صورت ۲۴ ساعته در بخش اشترینان و مرکزی انجام می شود.

وی با اشاره به عملکرد آب و فاضلاب روستایی بروجرد از ابتدای امسال تاکنون گفت: در حوزه تعمیر و نگهداری و انرژی و کنترل کیفی خرید ۱۷ دستگاه پمپ شناور ایستگاه های پمپاژ آب شرب، خرید و نصب ۱۲ دستگاه تلمتریک و اس ام اس کنترل بر روی ایستگاههای آب شرب جهت کنترل مخازن آب شرب و جلوگیری از سرریز و کم آبی انجام شده است.

وی افزود: اعتبار هزینه شده برای تعمیر و نگهداری و انرژی و کنترل کیفی آب شرب روستایی از ابتدای امسال تاکنون سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

رییس اداره آب و فاضلاب روستایی بروجرد بیان کرد: ۱۳۳ روستا با ۲۲ هزار و ۵۳۴ مشترک و ۷۰ هزار و ۲۰۷ نفر جمعیت تحت پوشش اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان بروجرد هستند.

بشیری افزود: شاخص بهره مندی آب شرب روستایی در شهرستان بروجرد ۸۷/۲۳ درصد است، که ۱۲ شاخص از میانگین کشوری بالاتر می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.