به گزارش ایرنا، عبدالعظیم رضایی روز یکشنبه درحاشیه آیین افتتاح طرح تامین‌آب سعیدآباد و خسروآباد شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به بروز خشکسالی در سال‌های اخیر و توجه ویژه به تامین آب شرب سالم روستایی اقدامات بسیار خوبی از سوی دولت در روستاها اجرا شده است.

وی با اشاره به عملکرد مناسب مجتمع های آبرسانی در روستا خاطرنشان کرد: استفاده از مخازن و یا چاه‌های مشترک با ایجاد شبکه آبرسانی از نظر اقتصادی به صرفه است، اگر روستایی دسترسی به آب نداشته باشد با اشتراک شبکه برای تامین آب شرب استفاده می‌شود.

فرماندار گفت: آب شرب بیشتر روستاهای شهرستان پردیس از نظر کمی و کیفی مشکل دارد و در بخش جاجرود با پی‌گیری آب و فاضلاب روستایی برای طراحی این مجتمع از سال گذشته اقداماتی انجام شده بود که امروز به مناسبت روز روستا و عشایر افتتاح و به بهره برداری رسید.

رضایی با بیان اینکه تامین اعتبار پروژه از محل صندوق توسعه ملی با اعتباری معادل ۴۵ میلیارد ریال اجرایی شده است، خاطر نشان کرد: حفر، تجهیز و انتقال آب در  مسیر ۴۰۰ کیلومتری تا مخزن با اعتبار یاد شده اجرایی شده و این ایستگاه پمپاژ به طور شبانه روزی ۳ هزار متر مکعب آب را به شبکه آبی روستایی پمپاژ می‌کند.

به گزارش ایرنا، این خط انتقال آب به طول ۴ هزار متر در اقطار ۲۰۰ و ۳۵۰ میلیمتری چدن دایل اجرا شده است و سامانه گندزدایی، احداث مخزن ذخیره آب آشامیدنی با ظرفیت ۷۰۰ متر مکعب، تامین برق و ترانس و تابلو برق سیستم پمپاژ و سامانه تامین آب از ویژگی های این خط انتقال است.

شهرستان پردیس با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.

تهرام/۹۴۴۱//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.