صمد ایزانلو روز سه شنبه در نشست بررسی راهکارها و تسهیل سازی در ارائه خدمات آب، برق و گاز شیروان اظهار داشت: شبکه های برق در روستاهای این شهرستان نیاز به بهسازی و بازسازی کامل دارد.

وی گفت: ضعف ولتاژ، اعمال خاموشی، افت فشار، خاموشی های پی درپی و وارد شدن خسارت به مشترکان از جمله پیامدهای فرسودگی سیم و شبکه های توزیع برق شهرستان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شیروان  افزود: کمبود اعتبار اصلاح شبکه ها را کند کرده است.

مجموع مشترکان برق در شیروان ۶۴ هزار نفر هستند که از این تعداد ۴۴ هزار مشترک شهری و ۲۰ هزار مشترک روستایی اند.

ایزانلو در ادامه اظهار داشت: هم اکنون ۱۳۳ روستا از ۱۵۴ روستای شیروان زیر پوشش امور آب و فاضلاب روستایی است و بدین ترتیب بیش از ۹۵ درصد روستاهای این شهرستان از آب آشامیدنی سالم بهره مند هستند.

وی گفت: هم اکنون ۵۷ هزار و ۵۶۷ نفر از جمعیت روستاهای این شهرستان تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.

وی گفت:  اجرای استاندارد تاسیسات آب و فاضلاب در روستاها، نصب انشعاب آب در تمامی خانه ها، سالم سازی و بهداشتی نمودن آب شرب از طریق نمونه برداری مستمر و شبکه های آب،  اجرای مجتمع های آبرسانی برای مدیریت و بهره برداری بهتر و کاهش هزینه ها در سطح شهرستان از اقدامات صورت گرفته آب و فاضلاب روستایی در چند سال اخیر است.  

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شیروان با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۵۵ باب مخزن آب با حجم ۱۸ هزار و ۶۵۲ متر مکعب است گفت: همچنین این شهرستان دارای ۹۲ منبع تامین آب شامل ۴۸ حلقه چاه آب، ۳۷ دهنه چشمه، یک سد، یک رشته قنات و ۵ منبع تامین آب از شهر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.