اکبر حسن بگلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین تعرفه‌های برق دریافتی از مشترکان با احتساب تمام عوارض‌ها ۹۰ تومان است و بر این اساس هر کیلووات برق تولیدی خانگی با قیمت ۹۰۰ تومان خریداری می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که انشعاب برق دارند می توانند به اندازه انشعاب خود تا سقف ۱۰۰ کیلووات نسبت به نصب سیستم خورشیدی اقدام کنند.

وی اعلام کرد:  ۱۷ نیروگاه خورشیدی مجوز احداث دریافت کرده‌اند و ظرفیت تولید برق این واحدها ۷۴.۵ مگاوات است.

وی بیان کرد: در حال حاضر عملیات احداث پنج نیروگاه خورشیدی در آذربایجان‌غربی با ظرفیت ۴۶ مگاوات در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی اظهار داشت: نیروگاه‌های تولید پراکنده برای جذب سرمایه‌های متوسط و تامین انرژی اهمیت ویژه ای دارد ودر حال حاضر استقبال خوبی برای احداث نیروگاه برق خورشیدی در آذربایجان‌غربی صورت گرفته است.

۹۹ درصد جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان‌غربی از نعمت برق برخوردار هستند؛ یکهزار و ۲۵۰ مگاوات برق نیز سالانه در استان تولید و تنها یک‌هزار مگاوات آن در سال مصرف می‌شود.

مصرف برق آذربایجان‌غربی در سال ۱۳۹۷ شمسی چهار میلیون و ۸۸۷ هزار و ۲۸۴ مگاوات ساعت در سال بوده که با توجه به افزایش ۲.۶ درصدی تعداد مشترکین درسال ۱۳۹۸ مصرف برق نیز افزایش می‌یابد.

استاندارد مصرف برای مشترکان خانگی استان‌های غیر گرمسیری ۳۰۰ کیلووات برای هر ماه است که بیش از این مقدار مشترک پرمصرف خواهد بود.

طبق اعلام شرکت برق هر مشترکی مصرف خود را نسبت به سال گذشته به هر میزانی از این ۳۰۰ کیلووات کاهش دهد به ازای هر کیلووات کاهش مصرف ۵۲۴ ریال پاداش می‌گیرد.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.