به گزارش ایرنا رضا میرزایی روز شنبه اظهار داشت: پس از گذشت چند دهه برای اولین بار تخصیص آب سطحی استان لرستان در دو حوزه آبریز کرخه و کارون بزرگ به طور شفاف از طرف وزارت نیرو به شرکت آب منطقه ای لرستان ابلاغ شد.

وی گفت: در مجموع یک میلیاردو ۶۷ میلیون مترمکعب آب به تفکیک برای برای طرح های بهره برداری که در سال های گذشته به بهره‌برداری رسیده، همچنین برای تمامی سدهای اجرایی که تخصیص آنها در بازنگری ها ابطال شده و برای طرح های مطالعاتی که هیچکدام مجوز تخصیص آب برای آنها صادر نشده بود، صادر شد.

وی افزود: در ابلاغ تخصیص های استان خوشبختانه برای ۱۰ طرح جدید مطالعاتی شامل سدهای کاکاشرف و داربلوط و میانکوه خرم آباد، ده پهلوان نورآباد، چولهول، بن لار و زال پلدختر، ماربره دورود، سد خسروآباد و ایستگاه پمپاژ رومشگان (اراضی پایین دست سد سیمره و حاشیه رودخانه سیمره) آب تخصیص داده شد و می توان ردیف اجرایی گرفت.

میرزایی ادامه داد: ابلاغ تخصیص آب طرح‌های بهره برداری، اجرایی، مطالعاتی و برداشت های مستقیم استان مهم ترین و باارزش ترین کاری است که در طول عمر شرکت آب منطقه ای لرستان اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: ابلاغ تخصیص های آب سطحی استان می‌تواند زمینه‌ساز توسعه استان لرستان در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، شرب و طرح های خدماتی باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: در احقاق حق آب‌های استان نقش دکتر خادمی استاندار لرستان و مجمع نمایندگان استان بسیار پررنگ بوده و این موفقیت بزرگ حاصل بیش از ۲ سال مداوم کارهای کارشناسی و آمار برداری مهندسین مشاور و کارشناسان آب منطقه ای لرستان می باشد.

میرزایی تصریح کرد: علاوه بر حجم های تخصیص آب اعلام شده برای سدهای مطالعاتی و جدید، حجم مخزن موردنیاز جهت کنترل سیلاب در نظر گرفته می‌شود و حجم نهایی مخزن آنها پس از بررسی های فنی و اقتصادی و آسیب پذیری پایین دست، تدقیق خواهد شد و تمهیدات موردنیاز برای کاهش آسیب‌های ناشی از سیلاب در آن ها پیش‌بینی می‌گردد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.