به گزارش خبرآنلاین لرستان ، مهرداد فتحی بیرانوند مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان به همراه تعدادی از روئسای ادارات ستادی و نیروهای یگان حفاظت، از پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا بازدید نموده، و وضعیت حفاظتی این منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

فتحی بیرانوند در این بازدید با حضور در ارتفاعات منطقه، ضمن گشت و کنترل، به بررسی جمعیت حیات وحش شاخص این پناهگاه به ویژه قوچ و میش پرداختند.

ابراز رضایت از افزایش چشمگیر جمعیت قوچ و میش در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا

 وی با ابراز رضایت از افزایش چشمگیر جمعیت قوچ و میش در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا، حفاظت مستمر و ایجاد شرایط زیستگاهی مناسب را برای این منطقه لازم و ضروری دانست.

ایشان با اشاره به اهمیت بالای پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا بعنوان اصلی ترین زیستگاه قوچ و میش در استان لرستان، ساخت و مرمت ۱۰چشمه  آبشخور  و نیز رفع تصرف از اراضی ملی را از جمله اقدامات مناسب جهت حفاظت از این منطقه عنوان نمود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت: برنامه هایی از قبیل افزایش نیروی محیطبان، تلاش برای نصب سیستم پایش آنلاین و ایجاد پاسگاههای سیار در سطح منطقه، جهت افزایش ضریب حفاظت پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا در دست اجرا می باشد، که امیدواریم با اجرای این برنامه ها ضمن بالا بردن ضریب حفاظتی، شاهد افزایش بیشتر جمعیت حیات وحش در این منطقه باشیم.

پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا منطقه ای زیبا با آب و هوای دلپذیر

پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا با وسعتی حدود ۲۴۴۴۴ هکتار، منطقه ای زیبا با آب و هوای دلپذیر،دارای کوه های نسبتاً مرتفع و دره های عمیق، در شمال منطقه حفاظت شده اشترانکوه قرار گرفته که به دلیل همین ویژگی، دارای اقلیم متنوع شامل سرد کوهستانی در سفیدکوه کوچک و معتدل در سفیدکوه بزرگ می باشد. قوچ و میش وحشی از اصلی ترین پستانداران این منطقه به شمار می رود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1298191
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.