رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر روز شنبه در حاشیه اجرای این طرح در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت :این طرح به منظور شناخت وضعیت جمعیت حیات وحش به ویژه گونه های شاخص که زیستگاه های خاصی در این شهرستان دارند، اجرا می شود.
علی الشتری نژاد افزود: زیستگاه های حیات وحش در پلدختر دارای وضعیت توپوگرافی صعب العبور و صخره ای هستند و با توجه به ارزش اکولوژیکی گونه هایی که در این زیستگاه ها زندگی می کنند لازم است برای حفظ و جلوگیری از به خطر افتادن آنها شناسایی شوند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: در این طرح جلوگیری از به خطر افتادن بانک ژن منطقه ، شناسایی مناطق دارای پتانسیل برای تحت مدیریت درآوردن و افزایش سطح حفاظتی ، بررسی عوامل تهدیدها و ارزش ها و فرصت های مناطق و زیستگاه های مهم در راستای احیا و افزایش گونه های شاخص حیات وحش و نیز برآورد جمعیتی آنها مدنظر می باشد.
وی افزود: همچنین در اجرای این طرح سایر ارزش های زیستی که این مناطق دارند بررسی کارشناسی شده و شناسایی می شود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: این شهرستان با توجه به توپوگرافی خاص و تنوع آب و هوایی دارای تنوع حیات وحش مطلوبی بوده که در گذشته به دلیل برخی عوامل انسانی و طبیعی جمعیت حیات وحش کاهش یافته است .
الشتری نژاد خاطرنشان کرد: اکنون می توان با گشت و کنترل و پایش و رصد شبانه روزی و همکاری همه ذینفعان، به ویژه اهالی بومی به افزایش جمعیتی گونه های شاخص امیدوار بود.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است .
7272/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.