مصطفی آوختی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این طرح ها شامل زیرسازی و آسفالت معابر، جدول گذاری و احداث کانال،  احداث پل ارتباطی، رفع نقاط حادثه خیز و مشارکت درساخت مدارس، غسالخانه و مساجد است که در بیش از ۵۰ روستای بخش مرکزی توسط دهیاری ها اجرایی شده اند.
وی اظهار داشت: با همکاری بنیادمسکن بیش از ۷۲ هزار تن در سطح معابر عمومی ۵ روستای این بخش آسفالت ریزی شده و عملیات زیرسازی ۳۰ هزار متر مربع ازمعابر روستاهای این بخش نیز به پایان رسیده و آماده آسفالت است.
آوختی، تعداد دهیاری های بخش مرکزی نورآباد را  ۹۲ دهیاری اعلام کرد و افزود: ۲۵ روستای دیگر در این بخش شرایط لازم را برای تاسیس دهیاری دارند که امیدواریم مورد موافقت مسئولان قرار گیرند.
بخشدار مرکزی نورآباد افزود: دهیاری ها، نقش چشمگیری در عمران و آبادانی روستاها، پیگیری مطالبات و حل مشکلات مردم روستا دارند که موافقت با تاسیس دهیاری های جدید نوید بخش عمران آبادانی در این روستاها خواهد بود .
آوختی با بیان اینکه تمامی روستاهای بخش مرکزی از نعمت برق بهره مند شده اند اظهار داشت: ۸۵ درصد روستاهای بخش مرکزی  گازرسانی شده و تنها ۱۵ روستا از منطقه میربگ جنوبی گازرسانی نشده  که کار گازرسانی به این روستاها نیز درساخت اقدام است .
بخشدار مرکزی نورآباد ،تعداد روستاهای این بخش را ۱۶۲ روستا با ۴۰ هزار جمعیت بیان کرد و گفت: این بخش ظرفیت های مهمی در حوزه گردشگری دارد که می توان به امامزاده محمدم زید(ع)، آبشارهای خسلگه و سوله و روستای نمونه گردشگری "سرمرنگ" اشاره کرد .
شهرستان دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در شمال استان لرستان قرار دارد. این شهرستان داری سه بخش مرکزی ،خاوه و کاکاوند است . 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.