به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز دوشنبه در آیین افتتاح طرح روستای بدون بیکار شهرستان ازنا اظهار داشت: امروز بخشی از خدمات دولت تدبیر و امید به روستاییان، در استان به بهره‌برداری می رسد.

وی با تاکید بر اجرای طرحهای عمرانی روستاها متناسب با بافت این مناطق گفت: نباید در روستا به تقلید خدمات شهری پرداخت بلکه امکانات مورد نیاز روستاییان باید متناسب با کارکرد  و اهداف آنان تامین شود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه روستاها و خدمات آنان مورد توجه نظام قرار گرفته افزود: اما نباید هر روستایی را که به جبر زمان بوجود آمده نگه داری کنیم چراکه هزینه ها برای آن غیر اقتصادی است و این روستاها خروجی مطلوبی ندارند.

خادمی بیان کرد: اشتغالزایی در روستاها از اهداف مهم دولت است  که این امر به دلیل ظرفیت بالای روستاهای ناحیه زاگرس از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید در این راستا هزینه شده و از مهاجرت معکوس جلوگیری شود.

وی ادامه داد: با توجه به وجود مناطق با ظرفیت روستایی و شرایط لازم برای ایجاد اشتغال باید اقداماتی صورت گیرد که این روستاها به کانونهای توسعه تبدیل شوند که در این راستا شناسایی استعدادها و همکاری تمامی دستگاهها ضروری است.

وی ادامه داد: ازنا دارای ظرفیت های روستایی مطلوبی است که می توان با تغییر برخی از اراضی کشاورزی به گردشگری در این منطقه شرایط را برای ایجاد تحول شهرستان مهیا کرد.

۳۲۱۰/۶۰۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.