به گزارش ایرنا این طرح ها توسط 20 دستگاه اجرایی در بخش های مختلف کشاورزی، راه، گاز، آموزشی و طرح هادی روستایی با مجموع اعتبار هزار و 397 میلیارد ریال به اجرا درآمده است.
استاندار خراسان شمالی در آیین افتتاح متمرکز این طرح ها گفت: دشمن سعی دارد ایران را در انجام برنامه های رشد و توسعه کشور ناتوان جلوه دهد و حال آنکه برای کشوری با این درجه از سربلندی، عظمت و استقلال بن بستی وجود ندارد.
محمدعلی شجاعی با بیان اینکه برای سربلندی کشور جز برنامه ریزی و کار چاره ای نداریم، اظهار داشت: باید با تلاش بیشتر پاسخگوی مردم باشیم و یقینا اگر با همه محدودیت های مالی و تحریم ها، با درایت و دانایی مدیریت و کار کنیم مردم نتایج مثبت فعالیت ها را در بخش های مختلف لمس خواهند کرد.
وی با اشاره به مشکل اشتغال در شهرستان شیروان گفت: متوسط نرخ بیکاری استان 10.7 درصد و در شیروان 15 درصد است که این آمار از میانگین کشوری بالاتر است و باید در بخش روستایی، عشایری و شهری ایجاد اشتغال کرد تا نرخ بیکاری از این حالت درآید.
شجاعی با اشاره به اینکه با توجه به پتانسیل های شیروان باید برنامه ویژه صورت داده و نیروها را به کار گرفت، افزود: برپایی جلسات نباید تنها به مصوبات منجر شود، بلکه باید میزان اجرای مصوبات را دید و از مدیران در این زمینه توضیح خواست.

* باید به کارها هجوم برد
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: باید اولویت ها را مشخص کرده و به کار هجوم برد و به مشکلات حمله کرد و از سویی آسیب شناسی کرد که چرا نرخ بیکاری در این شهرستان بالاتر از متوسط کشوری است.
شجاعی با اشاره به طرح ناتمام سالن ورزشی سه هزار نفره شیروان گفت: برای این طرح که 60 میلیارد ریال اعتبار می طلبد برنامه ریزی صورت خواهد گرفت تا هر چه زودتر به اتمام برسد.

* تکمیل سالن سه هزار نفره، نیاز بخش ورزش شیروان
فرماندار شیروان نیز گفت: این شهرستان 33 سالن ورزشی دارد اما با توجه به پتانسیل های بالای این شهرستان در حوزه ورزش و کسب مقام های کشوری، تکمیل سالن ورزشی سه هزار نفره شیروان بسیار ضروری است.
امین رضا مرآتی اظهار داشت: اتمام این طرح، که اکنون متوقف شده، اعتبارات بالایی می طلبد که برای تکمیل آن 60 میلیارد ریال لازم است.

* اشتغال در شیروان و استان باید سامان بگیرد
امام جمعه شیروان گفت: باید وضعیت اشتغال در خراسان شمالی سر و سامان داده شود و این موضوع به صورت جدی در این شهرستان نیز پیگیری شود تا از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری شود.
حجت الاسلام حسین کوثری با بیان اینکه افتتاح این طرح ها امید را به مردم بازگردانده است اظهار داشت: امید می رود سالن ورزشی سه هزار نفره، مجتمع تجاری و توقفگاه طبقاتی شیروان که نیمه کاره رها شده است، زودتر تعیین تکلیف و تکمیل شود.
7186/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.