به گزارش ایرنا، محمود ثمینی روز سه شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان در سالن جلسات استانداری بیان کرد: در شورای اطلاع رسانی نکات مطرح شده باید آسیب شناسی شوند ودر نهایت خروجی خبرها شفاف و مستند توسط کمیته ها بررسی و توسط سخنگوی شورا بیان و اخبار منتشر شود.

وی با بیان اینکه حضور خبرنگاران به غنای جلسه می افزاید و پیشنهادات و انتقادات بیان می شود، اظهار داشت: تقویت و  ساماندهی روابط عمومی استانداری لرستان مدنظر است. 

وی ادامه داد: استانداری نماینده عالی دولت است و اخبار منتشر شده در این مسیر موثق و قابل استناد است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر لزوم فهم مشترک در این راستا گفت: تلاش می شود که به مرور زمان مشکلات این حوزه برطرف و شورای اطلاع رسانی هفته ای یکبار برگزار می شود.

ثمینی با تاکید بر اینکه عدم صداقت مانع از برداشتن گام های موفق می شود،افزود:  در راستای وظایف شورای اطلاع رسانی اقدامات انجام شده به رسانه ها و مردم منتقل  می شود.

وی با بیان اینکه رسانه ها به رفع مشکلات دستگاه ها با نقد سازنده کمک می کنند، گفت: طرح مشکلات و مطالبه گری باید منجر به پاسخگویی شود.

وی بر لزوم توسعه لرستان تاکید کردو افزود: در این راستا یکی از ارکان مهم رسانه ها هستند و در فرهنگ سازی هر اقدامی منوط به تبیین رسانه است.

وی اظهار داشت: همراه کردن مردم در توسعه از وظایف رسانه است و بالاترین و مهمترین ابزار برای تسهیل گری این موضوع رسانه هستند.

ثمینی ادامه داد: روابط عمومی دستگاه ها نیازها و انتقادات مردم را به  اطلاع مدیران می رسانند، اما پاسخگویی رسانه بر عهده مدیر است.

وی با اشاره به اینکه از انتقادات منطقی و منصفانه در استان استقبال می شود،اظهار داشت:  استاندار بارها بر لزوم شورای اطلاع رسانی تاکید کردند و پیگیر گزارشات این جلسات هستند.

وی عنوان کرد: سلایق مدیران ارشد متفاوت است و دنبال کیفی سازی محتوای شورای اطلاع رسانی هستیم و برای رفع نقص ها نیز پیگیری می شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان یادآور شد: دستگاه های دولتی نباید بی دلیل علیه خبرنگاران شکایت کنند اما حریم ها در نشر مطالب  رعایت شود و در صورت لزوم مسیر باید از طریق شورای اطلاع رسانی  طی شود.

ثمینی با بیان اینکه رسانه ها دلسوز استان هستند، تاکید کرد: توهین، افترا و تهمت به اعتماد جامعه صدمه می زند.

وی افزود:  دستگاه های اجرایی دولت موظف به رعایت مصوبات هستند و هرگونه مغایرت  باید اعلام شود.

 وی با بیان اینکه انتشار اخبار نحوه معرفی لرستان است و  در داخل و خارج استان منتشر می شوند،اظهار داشت:معرفی  مطلوب لرستان باعث حضور سرمایه گذاران و توسعه استان و رونق اقتصادی می شود. 

وی با تاکید بر لزوم انتشار حرفه ای اخبار استان افزود: منافع استان در انتشار اخبار در اولویت قرار گیرد و آسیب ها باید برطرف شود.

ثمینی گفت: هیچ رفتار ناهنجار سازمان یافته ای در استان رخ نمی دهد لذا بدنبال این هستیم که واقعیت ها حتما بیان شود اما بزرگنمایی نباید شود و منافع استان سنجیده شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت:در حالیکه جرمی اثبات  نشده بزرگنمایی وقایع مانع از فضای اعتماد سازی جامعه می شود. 

وی با اشاره به برگزاری انتخابات شورای اسلامی در سال جاری گفت: برای برگزاری انتخابات با کمک رسانه ها به دنبال فضای سالم رقابتی پرشور و قانونمند هستیم.

ثمبنی افزود: این ادعا نیست بلکه وظیفه است و رسانه هاباید کمک کنند و پیش داوری نشود.

ثمینی گفت: فضا تلطیف شود و اهرم های لازم بکارگیری می شود و ایجاد فضای سالم بر عهده رسانه ها است.

۷۲۷۴/۶۰۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.