حبیب الله خجسته پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: استاندار سمنان بارها درباره تحقق حضور بانوان در پست های مدیریتی استان در جلسه شورای اداری به مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرده است.
وی تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی در انتصاب ها تحقق سهم 30 درصدی بانوان را اجرا کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به اینکه در گذشته به ایفای نقش بانوان در پست های مدیریتی کلان و میانی در استان سمنان کمتر توجه شده بود، افزود: در شناسایی مدیران بانوی توانمند‌ در حوزه های مختلف مدیریتی این استان چالش و مشکلاتی وجود دارد.
خجسته پور ابراز داشت: انتخاب و انتصاب بانوان در مدیریت ها راهی است که آغاز شده و امید است تا پایان دولت تدبیر و امید بتوان حداقل بخشی از این وعده ها را محقق ساخت.
وی افزود: بانوان استان سمنان همه خواسته ها را در مناصب مدیریتی خلاصه نکنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به توانمندی های بانوان در بخش های مختلف، تاکید کرد: این قشر می توانند در سازمان های مردم نهاد، بخش های اقتصادی خرد و کلان و تعاونی های کوچک نقش آفرینی کنند.
وی با دعوت بانوان برای حضور پررنگ در همه عرصه ها، تاکید کرد: حوزه گردشگری و به ویژه معرفی بخشی از آداب و سنت های استان سمنان از دیگر بخش هایی است که بانوان می توانند در آن فعالیت مستمر و مفید داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند 98 اشاره کرد و یادآور شد: بانوان این استان به عنوان نامزد انتخاباتی در این عرصه حضور یابند و خود را در معرض رای مردم قرار دهند.
به گزارش ایرنا، 10 درصد از پست های مدیریتی استان سمنان را زنان تشکیل می دهند، این در حالی است که میانگین کشوری آن در مشاغل عملیاتی 25 درصد است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.