به گزارش ایرنا مهرداد فتحی بیرانوند روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: همه ساله با مهاجرت پرندگان شکاری به ایران، دشت های استان لرستان میزبان پرندگان شکاری مهاجر هستند که بخشی از سال را در زیستگاه های لرستان سپری می کنند.

وی با بیان اینکه در این ایام افرادی سود جو اقدام به زنده گیری، نگهداری و تجارت غیر مجاز این پرندگان می کنند، بیان کرد: به همین دلیل یکی از عمده ترین فعالیت های محیط بانان در این فصل گشت و کنترل و پایش محل های تجمع این پرندگان برای مقابله با فعالیت غیر قانونی و زنده گیری آنها است.

فتحی بیرانوند اظهار داشت: جریمه زنده گیری یک بهله دلیجه ۲۰ میلیون تومان و جریمه زنده گیری یک بهله شاهین، بحری، بالابان، لاچین، ترلان ۶۰ میلیون تومان می باشد، که متخلفان زنده گیری این پرندگان علاوه بر پرداخت این میزان جریمه بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست به جرائم کیفری نیز محکوم می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به نقش مهم این پرندگان در تعادل اکوسیستم و چرخه حیات از تمامی دوست داران محیط زیست درخواست کرد: هرگونه تخلف در این حوزه را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹۵ متخلف زیست محیطی در این استان دستگیر شدند که بیشترین تخلف در حوزه صید آبزیان در منابع آبی استان اتفاق افتاده و در این راستا ۱۱۷ تور ماهیگیری، ۴ دستگاه موتور برق، ۶۳ قلاب و ۸۳۷ قطعه ماهی از متخلفان کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به کاهش آمار شکار پستانداران بزرگ و حمایت شده در سطح استان افزود: در جهت برخورد قاطع با شکارچیان و پیشگیری از وقوع جرم، تعداد ۴۳ قبضه اسلحه از متخلفان زیست محیطی کشف و ضبط شده که از این تعداد ۳ قبضه آنها سلاح بدون مجوز است.

وی عنوان کرد: ۱۴۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ضرر و زیان در اثر تخلفات زیست محیطی  به محیط زیست استان وارد شده که از این میزان ۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان وصول شده است.

۷۲۷۴/۶۰۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.