به گزارش خبرآنلاین لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند گفت با تلاش و کوشش محیط بانان فداکار و زحمتکش استان لرستان تعداد ۳۹۵ نفر متخلف زیست محیطی در ۴ ماهه نخست سال ۹۸ در این استان دستگیر شده و پرونده آن ها به محاکم قضایی ارجاع گردیده است.

فتحی بیرانوند اظهار داشت: بیشترین تخلف در حوزه صید آبزیان در منابع آبی استان اتفاق افتاده است که در این راستا ۱۱۷ تور ماهیگیری، ۴ دستگاه موتور برق، ۶۳ قلاب و ۸۳۷ قطعه ماهی از متخلفین کشف و ضبط شده است.

کاهش آمار شکار پستانداران بزرگ

وی با اشاره به کاهش آمار شکار پستانداران بزرگ و حمایت شده در سطح استان بیان داشت: در جهت برخورد قاطع با شکارچیان و پیشگیری از وقوع جرم تعداد ۴۳ قبضه اسلحه از متخلفین زیست محیطی کشف و ضبط شده که از این تعداد ۳ قبضه آن ها سلاح بدون مجوز می باشد.

ایشان میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست در اثر تخلفات صورت گرفته را ۱۴۸۴۵۱۸۰۰۰ ریال اعلام نمود و بیان داشت: از این میزان ضرر و زیان،  ۶۱۸۸۹۸۰۰۰ ریال وصول شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اهمیت آموزش و فرهنگ سازی در کاهش تخلفات زیست محیطی گفت: جهت کاهش تخلفات زیست محیطی در سطح مناطق تحت مدیریت و آزاد از ابتدای سال تا کنون ۴۹۲ ساعت کلاس آموزش با حضور محیط بانان در سراسر استان برگزار شده است.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1238588
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.