مهرداد فتحی بیرانوند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد:  در پی گزارشات واصله از همیاران محیط زیست مبنی بر شکارسه راس کل و بز وحشی توسط یک متخلف زیست محیطی در شهرستان دلفان، یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با اخذ دستور قضایی، اقدام به بازرسی از منزل این متخلف نموده، که در حین بازرسی، مقداری گوشت شکار، یک قبضه اسلحه غیر مجاز کلاشینکف و یک قبضه اسلحه شکاری و مستندات بابت شکار بز کوهی از منزل این متخلف کشف و ضبط شد.

وی  گفت: با توجه به حساسیت ویژه دستگاه قضایی در استان لرستان نسبت به مسائل زیست محیطی و پیگیری‎های بعمل آمده توسط اداره محیط زیست شهرستان دلفان و به دلیل محرز بودن جرم این فرد، پرونده وی پس از بازجویی اولیه به دستگاه قضایی ارجاع شد.

فتحی بیرانوند افزود: با ارسال دادخواست اداره حفاظت محیط زیست دلفان به دادگاه در خصوص پرداخت جریمه ضرر و زیان به محیط زیست بابت شکار سه راس کل و بز وحشی، مقام قضایی با توجه به مستندات ارائه شده و اعترافات متخلف، وی را به پرداخت مبلغ ۳۰ میلیون تومان جریمه بابت ضررو زیان به محیط زیست و پرداخت هزینه دادرسی محکوم نمود.

وی اظهار داشت: دیدگاه مثبت دستگاه قضا در لرستان نسبت به مسائل زیست محیطی و وجود شعب ویژه رسیدگی به تخلفات محیط زیست در دادگاه‎های سطح استان باعث تسریع در رسیدگی به پرونده های زیست محیطی و  برخورد قاطع با متخلفین در حوزه محیط زیست شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹۵ متخلف زیست محیطی در این استان دستگیر شدند.

 فتحی بیرانوند  بیان کرد: بیشترین تخلف در حوزه صید آبزیان در منابع آبی استان اتفاق افتاده  که در این راستا ۱۱۷ تور ماهیگیری، چهار دستگاه موتور برق، ۶۳ قلاب و ۸۳۷ قطعه ماهی از متخلفین کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به کاهش آمار شکار پستانداران بزرگ و حمایت شده در سطح استان افزود: در جهت برخورد قاطع با شکارچیان و پیشگیری از وقوع جرم، تعداد ۴۳ قبضه اسلحه از متخلفین زیست محیطی کشف و ضبط شده که از این تعداد ۳ قبضه آنها سلاح بدون مجوز می‎باشد.

وی عنوان کرد: ۱۴۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ضرر و زیان در اثر تخلفات زیست محیطی  به محیط زیست استان وارد شده که از این میزان ۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان وصول شده است.

۷۲۷۴/۶۰۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.