به گزارش ایرنا، مهرداد فتحی بیرانوند روز شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در پی گزارشات واصله از همیاران محیط زیست مبنی بر شکار یک راس بز کوهی توسط سه نفر متخلف زیست محیطی در سلسله، یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با اخذ دستور قضایی، اقدام به بازرسی از منزل این متخلفان نموده که در حین بازرسی، مقداری گوشت شکار، یک قبضه اسلحه غیر مجاز و تصاویر شکار بز کوهی از منزل آنها کشف و ضبط شد.

وی اظهار داشت: با عنایت به محرز بودن جرم این افراد پرونده آنها پس از تنظیم صورتجلسه و بازجویی اولیه به دستگاه قضایی ارجاع شد.

فتحی بیرانوند افزود: با توجه به حساسیت ویژه دستگاه قضایی در لرستان نسبت به مسائل زیست محیطی و  پیگیری های بعمل آمده توسط ادره محیط زیست شهرستان سلسله، این سه نفر متخلف هر کدام به سه سال حبس تعزیری و بیست میلیون ربال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده و اسلحه و مهمات کشف شده از آنها که شامل یک قبضه اسلحه ژسه و تعدادی فشنگ بود، به نفع دولت مصادره شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اضافه کرد: دیدگاه مثبت رئیس دستگاه قضا در استان نسبت به مسائل زیست محیطی و وجود شعب ویژه رسیدگی به تخلفات محیط زیست در دادگاههای لرستان باعث تسریع در رسیدگی به پرونده های زیست محیطی و برخورد قاطع با متخلفان در حوزه محیط زیست شده است.

۷۲۷۴/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.